شهروندان تهرانی به پیمانکاران نصب انشعاب فاضلاب پول ندهند
شهروندان تهرانی به پیمانکاران نصب انشعاب فاضلاب پول ندهند
شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد: پیمانکاران فعال در نصب انشعاب فاضلاب در خارج از منزل به هیچ عنوان مجاز به دریافت هزینه برای انجام عملیات لوله‌گذاری تا محل نصب نیستند.

به گزارش تابناک تهران، در اطلاعیه شرکت آب و فاضلاب استان تهران آمده است: با توجه به اجرای گسترده عملیات نصب انشعاب فاضلاب در مناطق مختلف تهران، شهروندان برای پیشگیری از هرگونه سوء‌استفاده‌ و مشکلات احتمالی هوشیار باشند.

اطلاعیه ادامه یافت: لوله‌کشی فاضلاب داخل منازل تا محل سیفون بر عهده مالکان است و هیچ اجباری برای واگذاری انجام شبکه داخل منازل به پیمانکار و کارگران نصب انشعاب وجود ندارد. مالکان می‌توانند با انتخاب پیمانکار مجرب و آشنا به امور فنی، لوله‌کشی داخلی منزل خود را انجام دهند، هزینه‌های اجرا و نصب انشعاب داخل منازل با توافق و رضایت پیمانکار و مالک قابل انجام خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: قبل از آغاز عملیات نصب انشعاب فاضلاب در محله‌های مختلف تهران، شرکت‌های آبفای مناطق شش‌گانه تهران با نصب بنر و توزیع تراکت، در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌کند، بنابراین مراجعه‌های انفرادی و مستقل کارگران و پیمانکاران برای نصب انشعاب از طرف این شرکت صورت نمی‌گیرد و قانونی نیست.
در این اطلاعیه با اشاره به آغاز عملیات نصب در هر محدوده شهری آمده است: شرکت‌های آبفای مناطق شش‌گانه تهران مجوز لازم برای حفاری را از شهرداری منطقه برای مدت مشخص اخذ می‌کند و شهروندان می‌تواند در طول مدت اجرا با استفاده از همین مجوز، برای نصب فاضلاب منزل به شبکه اقدام کنند. حتی توصیه می‌شود قبل از آغاز عملیات نصب در محله‌، شبکه داخلی منزل خود را تا نقطه اتصال به شبکه آماده نصب کنند.
اطلاعیه ادامه یافت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با شماره ١٢٢ تماس بگیرند.