دومین پالایشگاه فرانسه نیز تولید را متوقف می‌کند
دومین پالایشگاه فرانسه نیز تولید را متوقف می‌کند
اعتصاب‌ها علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی در فرانسه در شرایطی امروز (سه‌شنبه سوم دی‌ماه) به بیستمین روز خود رسیده که با رای کنفدراسیون عمومی کار، این اعتصاب‌ها با توقف تولید پالایشگاه‌ها وارد مرحله تازه‌تری شده است.

به گزارش نبض انرژی، اعضای کنفدراسیون عمومی کار که مهمترین اتحادیه صنفی کارگری در فرانسه محسوب می‌شود، در ادامه اقدام‌های خود در اعتراض به قانون جدید بازنشستگی دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری، در حالی به تعطیلی دومین پالایشگاه نفت در این کشور و توقف تولید آن رای دادند که دیروز (دوشنبه دوم‌دی‌ماه) توقف تولید در یکی از کلیدی‌ترین پالایشگاه‌های این کشور را کلید زده بودند.

براین اساس، در ادامه توقف تولید در پالایشگاه «لاورا» واقع در جنوب شرقی فرانسه که علاوه بر پاریس، نیاز دیگر مناطق فرانسه را نیز تامین می‌کند، امروز روزنامه «لکسپرس» از تصمیم کنفدراسیون عمومی کار برای تعطیلی دومین پالایشگاه نفت در این کشور و توقف تولید آن خبر داده است.
به نوشته این رسانه، کارگران اعتصاب‌گر در سایت توتال «گراندپویی بیی کرووآ» در شهرستان «سنته مرن» در ناحیه «ایل دو فرانس» به توقف حمل‌ونقل تولیدات نهایی تا سی‌ام دسامبر(۹ دی) رای دادند؛ این به مثابه تعطیلی کامل پالایشگاه است.
این اقدام جنبش ضد نظام جدید بازنشستگی، مرحله تازه اعتصاب‌های فرانسه قلمداد می‌شود.

اصلاح نظام بازنشستگی، از وعده‌های انتخاباتی امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور بوده و بر تحقق آن اصرار دارد. ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه چهارشنبه ۲۰ آذر، طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور شامل ۴۲ برنامه مجزا را رونمایی و اعلام کرد اصلاحات جزئی در بازنگری این طرح اولیه انجام خواهد شد.

براساس این طرح، فرانسوی‌های متولد پیش از سال ۱۹۷۵ مشمول این طرح نمی‌شوند و سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد. با این حال، معترضان به این طرح، ‌ از خواسته خود عقب‌نشینی نکرده و حذف کامل آن را خواستارند. اما دولت معتقد است به تعویق افتادن این طرح، هزینه‌ اجرای آن در دولت‌های آینده را دوچندان می‌کند.

این تقابل میان دولت و اعتصاب‌کنندگان سبب شده تا دامنه اعتراض‌ها به بخش‌های مختلف این کشور از جمله پالایشگاه‌ها نیز کشیده شود.
کنفدراسیون عمومی کار فرانسه نوزدهم آذر(دهم دسامبر) اعلام کرد، با اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌ها، هفت پالایشگاه از مجموع هشت پالایشگاه این کشور تعطیل شده است.