قیمت برق افزایش نیافته است
قیمت برق افزایش نیافته است
پس از طرح حذف قبوض کاغذی برق از مهرماه سال جاری، این شائبه به‌وجود آمد که ممکن است قیمت برق نیز تغییراتی داشته باشد و به‌تازگی اخباری در این باره مطرح شد اما شرکت توانیر در واکنش به این مساله صراحتا اعلام کرد که هیچ گونه تغییری در نحوه محاسبه قیمت برق رخ نداده و اقلام عوارض و آبونمان کماکان براساس مبلغ صورتحساب و تعداد روزهای دوره قرائت محاسبه می‌شود.

به گزارش نبض انرژی، شرکت توانیر درباره برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی که پس از حذف قبض صورت گرفت، اطلاعیه ای منتشر کرد که متن این اطلاعیه در ادامه آمده است:

“پیرو طرح حذف قبوض کاغذی برق که پس از اطلاع‌رسانی‌های گسترده توسط مجموعه صنعت برق از ابتدای مهرماه سال جاری به اجرا درآمد، ضمن تشکر از مشارکت همه هموطنان در این طرح ملی، به اطلاع می‌رساند که در این طرح صرفا قبوض کاغذی برق حذف شده و هیچ گونه تغییری در نحوه محاسبه قیمت برق رخ نداده و اقلام عوارض و آبونمان کماکان براساس مبلغ صورتحساب و تعداد روزهای دوره قرائت محاسبه می‌شود و کاهش یا افزایش طول دوره قرائت، اثری در افزایش بهای برق مصرفی نخواهد داشت.
از این رو با عنایت به انتشار برخی شایعات در فضای مجازی  و با وجود پاسخگویی و تکذیب این شایعات در مصاحبه های مسئولان صنعت برق، موارد ذیل مجددا و به منظور رفع هرگونه ابهام اعلام می‌شود:
براساس طرح حذف قبوض کاغذی برق، قرائت کنتور همانند گذشته توسط ماموران قرائت انجام می شود و صرفا قبوض کاغذی برق حذف شده است و صورتحساب برق مصرفی از طریق پیامک به شماره تلفن همراه  اعلام شده از سوی مشترکان که در سیستم های شرکت های توزیع نیروی برق ثبت شده است، به اطلاع مشترکان می رسد.

مشترکان به منظور مشاهده قبض برق خود می توانند با مراجعه به پایگاه های اینترنتی شرکت های توزیع نیروی برق استان متبوع، نسبت به مشاهده تصویر قبوض برق خود که عینا همانند قبوض کاغذی پیشین بوده و امکان چاپ و مقایسه با ارقام و صورت حساب های گذشته را دارد، اقدام کنند.

نرخ برق براساس مصوبه هیات وزیران از اردیبهشت ماه سال جاری صرفا به میزان ۷ درصد برای عموم مشترکان افزایش داشته است. همچنین به منظور حفظ حقوق عامه مردم و به ویژه مشترکانی که برق را بهینه مصرف می کنند، تنها مشترکان پرمصرف برق ۱۶ درصد نیز مشمول افزایش قیمت برق می‌شوند که این میزان صرفا و صرفا شامل مشترکانی می شود که بیش از الگوهای تعیین شده مصرف می کنند. (خاطرنشان می شود حدود ۱۵ درصد از مشترکان در رده پرمصرف‌ها قرار می گیرند). همچنین یاداور می شود که الگوی مصرف در کلیه مناطق در ماه های غیرگرم ۲۰۰ کیلووات ساعت است.