یک عضو کمیسیون انرژی: چرا برای استیضاح وزیر نفت مانع‌تراشی می‌کنید؟
یک عضو کمیسیون انرژی: چرا برای استیضاح وزیر نفت مانع‌تراشی می‌کنید؟
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از عدم اهتمام هیات رییسه مجلس به موضوع استیضاح وزیر نفت، گفت: چرا در مورد وزیر نفت، آیین نامه را اجرا نکرده و حق نمایندگان پایمال و شأن مجلس را پایین آوردید؟

به گزارش نبض انرژی، هدایت الله خادمی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس عنوان کرد: هیات رییسه مجلس براساس ماده ۲۲۰ آیین نامه موظف است که طرح استیضاح هر وزیری را بلافاصله به کمیسیون تخصصی ارجاع دهد و کمیسیون مربوطه نیز موظف است حداکثر ظرف یک هفته گزارش خود را ارائه و در صحن اعلام وصول شود.

وی افزود: ولی هیچ وقت در مورد وزیر نفت، آیین نامه را اجرا نکرده و این‌بار نیز حق نمایندگان پایمال و شأن مجلس را  پایین آوردید. چرا فقط برای استیضاح وزیر نفت هزاران مانع ایجاد می کنید؟ دلیلش این است که می ترسید استیضاح وزیر نفت رأی بیاورد؟ تا این لحظه هیچ نماینده استیضاح کننده امضای خود را پس نگرفته و باید این تخلف آیین نامه ای متوقف شود.

نماینده مردم ایذه در مجلس بیان کرد: شاهد بودیم که در اهواز  چه وضعیتی رخ داد، شهر اهواز با کوچکترین بارندگی دچار مشکل شد، اگر لایروبی انجام می شد و دفع آب های سطحی به موقع انجام می شد چنین اتفاقاتی روی نمی داد، از استاندار و حوزه معاونت عمرانی می خواهم که به شهرداری ها بیشتر توجه کنند.