یکهزار و ۵۰۰ متر از نهرهای کهریزک لایروبی شد
یکهزار و ۵۰۰ متر از نهرهای کهریزک لایروبی شد
شهردار کهریزک گفت: یک و نیم کیلومتر از نهرهای سطح این شهر و رودخانه های کن طی یک ماه کاری با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با هدف جلوگیری از بروز خطرات احتمالی در فصل‌های بارانی لایروبی شد.

به گزارش نبض انرژی، اسماعیل نعمت زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باران‌های سیل آسای زمستان سال گذشته موجب سرریز سیلاب به سطح شهر کهریزک شد و خساراتی نیز به بار آورد که لایروبی این کانال‌ها و رودخانه کن در این بخش در اولویت قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: این لایروبی یک و نیم کیلومتر از دهانه پل‌های توانیر، کمربندی دوم و اسماعیل آباد از نهرهای سطح شهر را شامل می شود که با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شد.
نعمت زاده افزود: عملیات لایروبی بستر مناسبی را برای جریان آب در زمان سیلاب فراهم می‌سازد و از بروز خطرات احتمالی در وقوع سیل می کاهد.
وی با بیان اینکه نخاله‌های ساختمانی اصلی‌ترین عامل تخریب بستر رودخانه‌ها محسوب می‌شود، افزود: عملیات لایروبی سال‌ها در این رودخانه‌ها انجام نشده بود که امسال تکمیل شد.
شهرستان ری به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در پایین دست شهر تهران محل سرریز رودخانه‌های سرخه حصار، کن و جاجرود است و همواره در معرض بحران‌های طبیعی نظیر سیل قرار دارد.
بخش کهریزک از توابع شهرستان ری از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقرشهر و از جنوب به شهر حسن‌آباد فشافویه محصور است.