مپنا توربین جدید نیروگاهی تولید کرد
مپنا توربین جدید نیروگاهی تولید کرد
شرکت مهندسی و ساخت توربین توگا وابسته به گروه صنعتی مپنا مستقر در شهرستان فردیس استان البرز ، نسل جدید توربین از نوع کلاس «اف» تولید و روز شنبه برای ارسال و نصب در نیروگاه دوکوهه خوزستان بارگیری کرد.

به گزارش نبض انرژی، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت توربین توگا به خبرنگاران گفت:  نخستین توربین کلاس «اف » گروه صنعتی مپنا به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به زودی در نیروگاه دوکوهه شهرستان اندیشمک استان خوزستان نصب و راه اندازی می شود.
مجید بهمنی افزود:  با بهره‌برداری از این نوع توربین، میزان تولید برق در سیکل ساده نیروگاه های گازی ۴۰ درصد و در نیروگاه های سیکل ترکیبی ۵۹ درصد افزایش می یابد.
وی اظهارداشت: استفاده از توربین کلاس «اف» مپنا با کاهش سوخت کمتر و سازگاری با محیط زیست همراه است.

بهمنی افزود: ساخت این توربین با فناوری بالا از مطالبات وزارت نیرو بود که طی یک قرارداد و انتقال دانش با مشارکت شرکت زیمنس آلمان محقق  شد.مراحل ساخت این توربین به میزان  ۱۰۰درصد توسط متخصصان ایرانی انجام شد .
مدیرعامل ساخت و شرکت مهندسی توگا گفت: تعدادزیادی نیروگاه ها در صف خرید این توربین هستند که در مراحل بعدی با توجه به اولویت های تعیین شده این توربین ها به سمت نیروگاه های دیگر حمل می شود.
بهمنی افزود: ما نمی توانیم این توربین را بدون بازار تولید کنیم اما تاکنون حدود ۱۲ قرارداد خرید نهایی شده است .

وی اظهارداشت:  سال گذشته  یک توربین با نام «ام جی تی ۴۰»  با ظرفیت ۴۳ مگاوات برق طراحی  و تولید کردیم که ۱۰۰ درصد طراحی و ساخت آن  در گروه مپنا انجام شد و اکنون نیروگاه  زاهدان نصب و فعالیت می کند.

مجموعه کارخانه های گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو  از صنایع پیشگام و موفق کشور و منطقه خاورمیانه بوده که در زمینه تولید و ساخت قطعات نیروگاهی، صنعت آب ، نفت، لوکوموتیو  و سایر بخش فعالیت میکنند . فعالیت های این مجموعه مورد تحسین مقام معظم رهبری ، رییس جمهوری و سایر مسوولان کشوری قرار گرفته است.