رسیدن به پایداری آب راهکار حل آلودگی آن است
رسیدن به پایداری آب راهکار حل آلودگی آن است
مدیرکل برنامه ملی رودخانه گنگ هند گفت: رسیدن به پایداری آب می‌تواند مسائلی از جمله آلودگی آب و دسترسی به آب شیرین را حل کند.

به گزارش نبض انرژی، «دی‌پی ماتوریا»‌ روز پنجشنبه در حاشیه دهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری در سالن اجلاس سران با بیان این مطلب افزود: رسیدن به پایداری منابع آب یک نیاز مشترک منطقه‌ای است.

وی مساله آب را موضوع بسیار مهمی دانست و افزود: همه این مسائل باعث می‌شود که نیاز باشد از همکاری‌های منطقه‌ای برای حل این مشکل استفاده کرده و با تجمیع دانش خود و تلاش منطقه‌ای در چنین جلساتی، انگیزه منطقه‌ای ایجاد کرد تا بتوان مشکلات آبی را حل کرد.
مدیرکل برنامه ملی رودخانه گنگ هند گفت: ایران در منطقه بسیار مهمی قرار گرفته است، مجموعه‌ای همانند مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری که از سال ۲۰۰۲ شروع به کار کرده و ظرفیت‌های بزرگی را دارد، توانایی این را دارد که چارچوب بسیار مهمی را فراهم کند تا بتوان مسائل مرتبط با آب را به عنوان یکی از چالش‌های مهم منطقه‌ حل کند.
به گفته ماتوریا، ایران می‌تواند دانش و تکنولوژی آبی خود را در کشورهایی مثل هند، بنگلادش و سری‌لانکا توسعه دهد تا بتوان از ظرفیت‌های این کشور برای حل مسائل موجود در این بخش استفاده کرد.

دهمین اجلاس شورای حکام مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری به ریاست وزیر نیروی کشورمان با حضور عثمانعلی عثمان زاده وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان، حسین عرنوس وزیر منابع آبی جمهوری عربی سوریه و معاونان و مقام های مسئول بخش آب ۱۳ کشور منطقه اکنون در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.
جمهوری اسلامی ایران مبتکر اصلی برگزاری این اجلاس بوده است.