افزایش صادرات محصولات پتروشیمی با وجود تحریم‌ها
افزایش صادرات محصولات پتروشیمی با وجود تحریم‌ها
ایران اسلامی در حالی که سخت‌ترین تحریم‌های نفتی را تجربه می‌کند، اما صادرات محصولات پتروشیمی از پارس جنوبی در آبان ماه رشدی 39 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش نبض انرژی، صادرات محصولات مواد غیر نفتی از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های آمریکا روندی افزایشی دارد. بطوری که در آبان ماه  امسال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار مواد غیر نفتی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۳۹ درصد و از حیث ارزش پنج درصد رشد داشته است .

علاوه براین محدودیت‌های زیادی در زمینه کشتیرانی و بیمه کشتی‌ها و نفتکش‌ها علیه ایران وضع شده، اما این موارد مانع از رشد صادرات غیرنفتی که در راس آن محصولات پتروشیمی قرار دارد، نشد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به صادرات  یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۴۵۸ تن محصول در آبان ماه از این منطقه،‌ گفت: این محصولات متانول ، پروپان ، بوتان ، پلی اتیلن سبک و سنگین  ، آمونیاک ، گوگرد ، استایرن ، نفت خام و …. را شامل شد.

«احمد پورحیدر» اضافه کرد: ارزش صادرات این محصولات در هشتمین ماه سال جاری،  بیش از  ۵۷۴ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۷۵۴ دلار برآورد می شود.

وی افزود: این کالا ها به کشورهای چین ، امارات، کره جنوبی ، هند ، ژاپن ، هنگ هنگ ، اندونزی ، ترکیه ، مصر ، کویت و غیره … صادر شده است.