به گزارش نبض انرژی، «صدیقه ببران» صبح امروز یکشنبه در نخستین جشنواره نیرو رسانه در سالن اجتماعات شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: مدیریت مصرف و تقاضا به عنوان مهمترین راهبرد وزارت نیرو در دوره جدید مد نظر قرار گرفته و این به معنی آن است که مشترکان ایفا کننده نقش اصلی در مدیریت آب و برق در کشور خواهند بود.
وی ادامه داد: بر این اساس ارتباط با مردم مهمترین کار ویژهای است که از سوی روابط عمومی های صنعت دنبال می شود و رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین دولت و مردم عهده دار این مسئولیت خطیر هستند.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با اشاره به افزایش تعامل رسانه ها به ویژه خبرنگاران حوزه آب و انرژی با روابط عمومی وزارت نیرو در یک سال اخیر و امسال حدود ۸۰۰ اثر به جشنواره گفت: نقش علوم اجتماعی در مدیریت آب و برق، سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف آب، اقتصاد دانش بنیان در صنعت آب و برق، استفاده از پساب و بازچرخانی آب، آمایش سرزمین بر اساس آب، مدیریت تقاضای آب و انرژی، توسعه انرژی های نو، مدیریت مصرف انرژی، دیپلماسی آب و انرژی، تعادل بخشی آبهای زیرزمینی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی در صنعت آب و برق و همچنین مدیریت به هم پیوسته منابع آب، خاک، انرژی و پسماند از مهمترین محورهای نخستین جشنواره نیرو و رسانه بوده است.
ببران ادامه داد: آثار ارسالی در رشتههای خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، مقاله، سرمقاله و گزارش های رادیو و تلویزیون در سه مرحله به صورت داوری پنهان مورد ارزیابی قرار گرفته، به طوری که اسامی شرکتکنندگان حذف و آثار از طریق کدهای رایانه ای شناسایی و بررسی شد.
وی با بیان اینکه برای مرحله نهایی داوری این دوره از جشنواره نیرو و رسانه از مدرسان برجسته علوم ارتباطات و روزنامهنگاری دعوت به عمل آمده است، افزود: اولین جشنواره نیرو و رسانه با هدف قدردانی از پدیدآورندگان آثار رسانه ها در حوزه صنعت آب و برق نهادن به تلاش های آنان برگزار شده و امیدواریم پس از برگزاری جشنواره شاهد ارتقای کمی و کیفی آثار رسانه ای در این حوزه باشیم.
ببران اظهار امیدواری کرد، برگزاری این جشنواره بتواند منجر به توسعه روزنامه نگاری تخصصی در این حوزه شده به ارتباط بین صنعت و مشترکان را ارتقا بخشد.
- منبع خبر : وزارت نیرو