۱۰ میلیون نفر در روستاها از آب سالم بهره‌مند می‌شوند
۱۰ میلیون نفر در روستاها از آب سالم بهره‌مند می‌شوند
وزیر نیرو با اشاره به اینکه آبرسانی به مناطق روستایی از سیاست‌های دولت است، گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۱۰ میلیون نفر در روستاها از آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش نبض انرژی، رضا اردکانیان روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی شهرستان خانمیرزای استان چهارمحال و بختیاری افزود: در دوره‌ای ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور به آب لوله‌کشی دسترسی داشتند اما این تعداد اکنون به ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال جاری هر هفته ۳۰ روستا به شبکه آب سالم و بهداشتی متصل می‌شود.

اردکانیان با بیان اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها از این به بعد امکان توجه بیشتر به روستاها را پیدا می‌کنند، تصریح کرد: از این پس همسو با آبرسانی روستایی، به بحث فاضلاب روستایی نیز توجه و تمرکز بر این بخش معطوف می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به مشخصات طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان خانمیرزا، اظهار کرد: این طرح آب آشامیدنی جمعیت ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفری روستاهای این شهرستان را تامین می‌کند که در مجموع دو فاز  به ۶۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

روز سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو سه تصفیه خانه فاضلاب در استان چهارمحال و بختیاری، پست ۶۳کیلوولت سفیددشت و ۷۷ طرح برق رسانی به بهره‌برداری رسید.