یاد بود شهدای پلاسکو و صنعت نفت
یاد بود شهدای پلاسکو و صنعت نفت
به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای صنعت نفت و پلاسکو، مانور مشترک امداد، نجات و اطفای حریق ساختمان‌های بلند با مشارکت سازمان آتش‌نشانی تهران در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

 

به گزارش نبض انرژی،به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، مانور مشترک امداد، نجات و خاموش کردن آتش ساختمان‌های بلند با همکاری بین‌بخشی و سازمانی و با همکاری سازمان‌هایی مانند اورژانس تهران، هلال احمر، ستاد بحران منطقه ۲۲، آتش‌نشانی و پژوهشگاه صنعت نفت روز چهارشنبه (هشتم اسفندماه) برگزار شد.

محمد دیبا، فرمانده عملیات آتش‌نشانی تهران، با اشاره به اینکه این مانور با ۱۸ هدف اصلی برگزار شد، گفت: از اهداف عمده این مانور می‌توان به اطفای حریق در ساختمان‌های بلند، خاموش کردن آتش در سطح و زیر سطح، هماهنگی بین‌بخشی و بین سازمان‌های همکار اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به نوع فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشگاه صنعت نفت و استفاده از مواد شیمیایی مصرفی و همچنین استقرار ایستگاه آتش‌نشانی در این سازمان، مانور مشترک امداد، نجات و اطفای حریق ساختمان‌های بلند در پژوهشگاه صنعت نفت طراحی و اجرا شد.

حسین جعفریان، جانشین شهردار و دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲۲ نیز در زمینه ضرورت برگزاری این مانور برای برقراری آمادگی لازم در هنگام بروز حوادث افزود: این منطقه از لحاظ شرایط مکانی یکی از مناطق مهم شهر تهران است، زیرا یک سوم برج‌های پایتخت در این منطقه واقع شده است، از این رو برگزاری این‌گونه مانورها در این منطقه برای زمان‌ حادثه در دستور کار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در مانور مشترک امداد، نجات و خاموش کردن آتش ساختمان‌های بلند بیش از ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی حضور داشتند و از اقدام‌هایی مانند واکنش سریع، نردبان‌های مرتفع و تشک‌های سقوط استفاده شد.

  • منبع خبر : شانا