پوستر روز ملی آب منتشر شد
پوستر روز ملی آب منتشر شد
پوستر روز ملی آب به‌مناسبت روز جهانی آب در سال 2019‌ با شعار «آب برای همه» منتشر شد.

به گزارش نبض انرژی، از وزارت نیرو، با توجه به مصادف بودن روز جهانی آب با تعطیلات نوروز در ایران با هماهنگی فرابخشی بعمل آمده میان سازمان‌های ذیربط با موضوع آب از جمله سازمان‌های دولتی، غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد، 13 اسفند ماه که نوروز آب و رودخانه‌ها بر اساس تقویم ایران باستان بوده، به‌عنوان روز ملی آب نامگذاری و طی سال‌های گذشته مراسم بزرگداشت آن با پیام‌ها و یا حضور مقامات ارشد برگزار شده است.
بر اساس این گزارش، در سال 1397 نیز مراسم بزرگداشت روز ملی آب با مشارکت اتاق بازرگانی ایران، وزارت نیرو (شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور)، وزارت جهاد کشاورزی، معاونت آب و خاک و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری سازمان حفاظت محیط زیست، شبکه سمن‌های محیط زیستی و منابع طبیعی کشور، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون ملی یونسکو، سیزدهم اسفند‌ماه در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ایران بر‌گزار خواهد شد.
در همین زمینه پوسترهایی نیز با الهام از شعار روز جهانی آب منطبق با فرهنگ کشور ایران طراحی و منتشر شده است.
این گزارش می‌افزاید: روز جهانی آب اولین بار در سال 1992، در بیست و یکمین دستور جلسه کنفرانس (محیط زیست و توسعه سازمان ملل(UNCED)  در شهر ریودوژانیرو برزیل رسماً مطرح شد.
در این کنفرانس از کلیه کشورها خواسته شد تا در راستای اجرای بیانیه 21 سازمان ملل، این روز را به عنوان روز ترویج و آگاه‌سازی مردم در مورد آب اختصاص داده و از طریق اشاعه نشریات و برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها در گرامی‌داشت آن بکوشند.
همچنین آژانسی از سوی سازمان ملل برای هماهنگی مسائلی در مورد روز جهانی‌ آب تعیین شد تا انعکاس‌دهنده بسیاری از مسائل مرتبط با منابع آب باشد.
از سال 1993، هر سال یک شعار جدید درباره مسائل حیاتی و حساس آن زمان برگزیده می‌شود تا فعالیت‌های جامعه بر پایه آن شعار شکل گیرد.
سازمان ملل متحد در رابطه با چالش‌های جاری و آتی آب هر سال در 22 مارس شعاری را برای روز جهانی آب پیشنهاد می‌دهد که تمرکز آن بر گزارش جهانی توسعه آب است. این سازمان شعار روز جهانی آب 2019 را «آب برای همه» تعیین کرد که منطبق بر دستور کار 2030 برای توسعه پایدار بوده و بیانگر این موضوع است که همگام با پیشرفت توسعه پایدار، هر فردی باید از آن سود ببرد.
روز جهانی آب، همه ساله دوم فروردین ماه در ایران جشن گرفته می‌شود.

سیمای انرژی