وزیر نیرو: ۲۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت برق هزینه شد
وزیر نیرو: ۲۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت برق هزینه شد
وزیر نیرو گفت: در دوران دولت تدبیر و امید تاکنون ۲۴۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و خصوصی در صنعت برق هزینه شده است که نسبت به دوره‌های گذشته این میزان هزینه کم سابقه است.

به گزارش نبض انرژی، رضا  اردکانیان روز سه‌شنبه در جریان بهره‌برداری از طرح پست برق ۶۳ کیلو وات شهرک صنعتی سفیددشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت:امسال در بخش تولید انرژی برق در ۱۳ استان کشور ۲۰ نیروگاه حرارتی با ظرفیت تولید ۳۲۲ مگاوات احداث و تکمیل شده است.

وی از صرفه‌جویی ۳ هزار و ۸۰۰مگاواتی برق در پیک مصرف تابستان امسال خبر داد و تاکید کرد: با این میزان صرفه جویی انرژی ،بیشترین صادرات برق به کشورهای همسایه اتفاق افتاد، که در نوع خود کم سابقه است .

اردکانیان، ایران را کشور مرجع تولید انرژی پاک برق در منطقه عنوان کرد و گفت: کشورهای پاکستان ، افغانستان ، ترکمنستان ، ارمنستان ، ترکیه و عراق بهترین بازار خرید برق ایران در منطقه هستند.

وزیر نیرو با اشاره به نتایج جلسات هفته جاری در ترکیه نیز تصریح کرد: اجلاس سه جانبه‌ای بین ایران، روسیه و ترکیه نشستهای دو جانبه‌ نیز به منظور بررسی و پیشبرد طرح‌های اقتصادی ایران و کشورهای همسایه برگزار شود.

وزیر نیرو افزود: با وزیر انرژی روسیه و ترکیه بحث‌هایی صورت گرفت که ایران علاوه بر بهره‌مندی از وام دولتی برای دو پروژه مهم احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک و هرمزگان و برقی کردن اینچه‌برون- گرمسار که حدود ۲.۳ میلیارد یورو خواهد بود تا سقف ۲.۷ میلیارد یورو دیگر از وام دولتی روسیه بهره‌مند قابل افزایش است.
اردکانیان افزود: با ترکیه نیز توافق شد نه تنها تجارت برق را که وقفه‌ای پیش آمده بود دوباره از سر گرفته شود و ظرفیت انتقال برق را از ۶۴۰ مگاوات به یک هزار و ۲۸۰ مگاوات یعنی حدود دو برابر شدن ظرفیت انتقال در دستورکار قرار گیرد.