وزیر نفت: قیمت بنزین افزایش نمی یابد/ درباره افزایش گوگرد بنزین چیزی نشنیده‌ام
وزیر نفت: قیمت بنزین افزایش نمی یابد/ درباره افزایش گوگرد بنزین چیزی نشنیده‌ام
وزیر نفت با اشاره به جلسه هماهنگی سران قوا گفت: تصمیمی در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی گرفته نشده است و قیمت بنزین گران نمی شود.

به گزارش نبض انرژی، وزیر نفت در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران پلاست در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه روز گذشته نشست اقتصادی سران قوا و تصمیم گیری در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم و قانون نیز اجازه انجام این کار را به ما نداده است.

وی ادامه داد: تا کنون تصمیمی در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی نیز اتخاذ نشده است.

وزیر نفت با اشاره برگزاری این نمایشگاه و اهمیت تقویت صنایع پایین دستی گفت: اگر بخواهیم مواد پایین دستی تولید کنیم، باید به مسائل بین المللی و صادرات نیز توجه داشته باشیم.

زنگنه درباره اتفاقات اخیر آرامکو و افزایش تقاضا برای خرید نفت از ایران، اظهار کرد: درباره تحریم و برنامه‌های ایران  صحبتی نخواهم کرد.

وزیر نفت با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان گفت: با توجه به تجاربی که در این حوزه توسط معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری و سایر حوزه‌ها اخذ کرده‌ایم، از این شرکت‌ها استفاده خواهیم کرد اما نباید شرایط به گونه‌ای باشد که این شرکت‌ها به منابع مالی معتاد شوند.

زنگنه افزود: با توجه به تجارب دنیا این شرکت‌ها را تنها در دوران جنینی با روش‌های متعددی که تعریف شده، حمایت مالی خواهیم کرد اما در مجموع این شرکت‌ها مورد حمایت ما هستند و برنامه‌هایی را برای آن‌ها در نظر داریم.

* درباره افزایش گوگرد بنزین چیزی نشنیده‌ام

این مقام مسئول درباره صحبت‌های اخیری که در مورد افزایش گوگرد بنزین مطرح شده است گفت: من تا کنون این صحبت‌ها را از سازمان محیط زیست که مسئول این موضوع است نشنیده‌ام و بخش‌های دیگری این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند.

زنگنه با اشاره به رویکرد وزارت نفت برای توسعه پتروپالایشگاه‌ها، گفت: حتما از این سیاست حمایت خواهیم کرد و اگر شخصی تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشد و منابع مالی طرح را تامین کند از آن حمایت خواهیم کرد.

به گفته وی قانونی در همین راستا در مجلس تصویب شده است که آیین نامه اجرایی این مساله را نیز دیروز برای دولت ارسال کردیم؛ حتی زودتر از زمانی که متعهد بودیم و تسهیلاتی نیز برای پتروپالایشگاه‌ها در نظر گرفته‌ شده است که دولت نیز برای راه‌اندازی به آن‌ها کمک خواهد کرد؛ ما نیز در همین قالب کمک هایی را خواهیم داشت.