مشکل کم آبی و مهاجرت روستائیان مرز نشین به شهر
مشکل کم آبی و مهاجرت روستائیان مرز نشین به شهر
فرماندار شیروان گفت: مرزنشینان شیروان هیچ گاه از مزایای مرزی برخوردار نشده‌اند.

به گزارش نبض انرژی، مرآتی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه شیروان 70 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد، افزود: مرزنشینان این شهرستان با مشکلات شدید آب شرب و کشاورزی مواجه هستند و نیاز است که از اعتبارات مرزی برای مهار آب های مرزی به این منطقه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: در زمینه آب های مرزی تلاش های زیادی انجام شده است اما مجموعه وزارت نیرو همکاری لازم را در این خصوص نداشته‌اند.

مرآتی با بیان اینکه در اختصاص سهمیه سوخت در مناطق مرزی این شهرستان مشکل داریم، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر استان های مرزی سهمیه سوخت دارند و این امر برای آنها تبدیل به درآمد شده است اما شهرهای مرزی خراسان شمالی فاقد چنین سهمیه‌ای است.

وی در رابطه با واحدهای تولیدی فعال در این شهرستان اظهار کرد: 27 واحد تولیدی در این شهرستان تعطیل، 19 واحد نیمه تعطیل هستند و 22 واحد نیز به صورت فعال در حال فعالیت هستند. بیشتر این واحدهای تولیدی مشکل در تامین سرمایه در گردش و فراهم کردن ضمانت نامه‌های بانکی دارند.

صادق، فرماندار فاروج نیز در ادامه اظهار کرد: 73 رشته قنات در این شهرستان وجود دارد که 25 رشته از این تعداد نیاز به لایروبی دارند. اختصاص سه میلیارد تومان برای لایروبی و وارد مدار شدن این قنات‌ها لازم است.

وی با بیان اینکه گفته شده که این شهرستان در حوزه دام خودکفا شده است، اظهار کرد: اتفاقات اخیر نشان داد که هنوز به پرورش دام بیشتر نیاز است، در نتیجه ساخته نشدن دامداری های صنعتی توجیه ندارد و علاوه بر آن تمایل در میان مردم این شهرستان برای ایجاد این نوع واحدهای تولیدی وجود دارد.

  • منبع خبر : ایسنا