قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۱درصد کاهش به ۶۴دلار و ۵۰سنت رسید.

به گزارش نبض انرژی به نقل از رویترز، در حالی که عربستان ادعا کرده عملیات تولید نفت در تأسیسات نفتی‌اش را تا پایان ماه جاری از سر خواهد گرفت و در شرایطی که در آستانه کاهش نرخ بهره در آمریکا معاملات به‌شکلی محتاطانه انجام می‌گیرد، قیمت نفت امروز اندکی کاهش داشت.

شاخص کلی ام‌اس‌سی‌آی در منطقه آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن امروز شاهد رشد 0.13درصدی بود، در حالی که شاخص نیکی ژاپن ثابت بود. ارزش سهام در بورس وال استریت روز سه‌شنبه اندکی کاهش داشت و شاخص اس‌ان‌پی500 شاهد افزایش 0.26درصدی بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 0.1 درصد کاهش به 64 دلار و 50 سنت رسید. بیش از 60 درصد از رشد قیمت نفت که در ابتدای هفته و پس از حمله پهپادهای یمنی به تأسیسات نفتی عربستان رخ داده بود خنثی شده است. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با نیم درصد کاهش به 59 دلار و 6 سنت رسید، در حالی که روز دوشنبه این رقم تا 68 دلار و 38 سنت بالا رفته بود.

عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان روز سه‌شنبه با هدف اطمینان بخشیدن به بازار نفت گفت، کشورش تا پایان ماه جاری تولید نفت را به حالت عادی برمی‌گرداند.

آکرا تاکی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «با توجه به اینکه اقتصاد جهانی عملکرد مطلوبی ندارد، فکر می‌کنم رشد قیمت نفت نتوانسته مدت زیادی دوام بیاورد.»، با وجود این، تداوم تنش‌های ژئوپولیتیک موجب شده تا قیمت نفت و برخی دارایی‌های امن نظیر اوراق قرضه دولت آمریکا همچنان از قیمت و بازدهی بالایی برخوردار باشند.

یک مقام آمریکایی دیروز با هدف افزایش بیشتر تنش بین تهران و ریاض مدعی شد که از نظر واشنگتن حملات به تأسیسات نفتی عربستان از جنوب‌غرب ایران انجام گرفته است.