فشار آمریکا، هند را مجبور به قطع واردات نفت ونزوئلا می کند
فشار آمریکا، هند را مجبور به قطع واردات نفت ونزوئلا می کند
نماینده آمریکا در امور ونزوئلا گفت : واشنگتن هند را تحت فشار قرار داده است تا از دولت 'نیکولاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا نفت خریداری نکند.

به گزارش نبض انرژی، نماینده آمریکا در امور ونزوئلا گفت : واشنگتن هند را تحت فشار قرار داده است تا از دولت ‘نیکولاس مادورو’ رئیس جمهوری ونزوئلا نفت خریداری نکند.
آمریکا، هند را برای قطع واردات نفت ونزوئلا تحت فشار قرار داد
«الیوت آبرامز» در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در این باره اظهار داشت: ما می گوییم که نباید به این نظام کمک کنید. باید طرفدار مردم ونزوئلا باشید.
آبرامز افزود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این پیام را همچنین به دولت های دیگر و بانک ها و شرکت های خارجی که با ونزوئلا همکاری می کنند، رسانده است.
فشار واشنگتن بر هند درحالی است که آمریکا و متحدان منطقه ای آن در آمریکای لاتین تهدید کرده اند تحریم های بیشتری علیه ونزوئلا اعمال کرده و او را وادار به کناره گیری از قدرت می کنند.
واشنگتن «خوان گوایدو» را رئیس جمهوری ونزوئلا می داند و ضمن تحریم صنعت نفت این کشور، دارایی های مقام های ارشد دولت مادورو را مسدود و صدور روادید برای آنها را ممنوع کرده است.
هند در ماه ژانویه 4.2 درصد از نفت موردنیاز خود را از ونزوئلا وارد کرد. چین نیز از ونزوئلا نفت می خرد اما پول آن صرف بازپرداخت وام هایی می شود که کاراکاس از پکن دریافت کرده است.
فشار واشنگتن بر دهلی نو درحالی است که تنش های تجاری میان آمریکا و هند درحال افزایش است. آمریکا درنظر دارد توافق تجاری ترجیحی با هند را لغو کند. این توافق به هند امکان می دهد تا 5.6 میلیارد دلار کالا را به آمریکا صادر کند، بدون آنکه تعرفه ای بر آنها اعمال شود.
آبرامز از اظهارنظر درخصوص اینکه آیا هند به خواسته آمریکا تن خواهد داد یا نه، امتناع کرد. یک مقام هندی گفت که این مساله روز سه شنبه در جریان مشاوره های دیپلماتیک آمریکا و هند در واشنگتن به بحث گذاشته می شود.

 

  • منبع خبر : ایرنا