عملیات اجرایی 6 پروژه صنعت برق در استان بوشهر آغاز شد
عملیات اجرایی 6 پروژه صنعت برق در استان بوشهر آغاز شد
همزمان با سفر سفر رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت به بوشهر، عملیات اجرایی 6 پروژه صنعت برق این استان با اعتباری بالغ بر 90 میلیارد تومان آغاز شد.
به‌گزارش نبض انرژی،”عبدالعزیز کریمی” مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس در حاشیه آیین کلنگ‌زنی این طرح‌ها، آغاز احداث پست 230 کیلوولت شبانکاره با حجم 30 میلیارد تومان اعتبار را از مهمترین پروژه‌های شش گانه برق منطقه‌ای فارس و بوشهر در این سفر برشمرد و افزود: این طرح به همراه احداث خطوط خروجی، نقش بسزایی در افزایش پایداری شبکه و تامین برق متقاضیان جدید خواهد داشت .
کریمی در خصوص این خطوط ارتباطی گفت: خط 230 کیلوولت ارتباطی پست شبانکاره با هزینه‌ای بالغ بر 136 میلیارد ریال و به طول هشت کیلومتر به صورت دو مداره 230 کیلوولت جهت ارتباط پست شبانکاره به شبکه احداث خواهد شد.
مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس افزود: همچنین در این سفر خطوط 66 کیلوولت خروجی پست شبانکاره به طول 30 کیلومتر و با هزینه‌ای بالغ بر 180 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.
وی ادامه داد: این خط انتقال دو مداره جهت اتصال پست آتی الاحداث شبانکاره به پست‌های فوق توزیع منطقه بوشهر، با هدف تامین برق متقاضیان جدید و رفع مشکلات شبکه در تامین برق مشترکین جدید احداث می‌شود.
کریمی اضافه کرد: همچنین در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان بوشهر پست 132 کیلوولت جائینک با ظرفیت 30 مگاولت آمپر و با هدف تامین برق متقاضیان جدید و رفع مشکلات شبکه در تامین برق مشترکین جدید، با هزینه‌ای بالغ بر 76 میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد. از طرفی عملیات اجرایی خط 132 کیلوولت ارتباطی این پست نیز به طور پنج کیلومتر امروز آغاز خواهد شد.
وی درباره خطوط ارتباطی پست جائینک گفت: این خط انتقال تلسکوپی جهت ارتباط پست جائینک به پست‌های مجاور و با هزینه‌ای بالغ بر 120 میلیارد ریال احداث می‌شود.
  • منبع خبر : وزارت نیرو