ضرورت اصلاح حکمرانی در صنعت نفت
ضرورت اصلاح حکمرانی در صنعت نفت
رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره صنعت حفاری بر ضرورت حکمرانی در صنعت نفت و گاز تاکید کرد و گفت: اصلاح حکمرانی، فرصت‌های خوبی برای توسعه صنعت نفت فراهم می‌کند.

به گزارش نبض انرژی، رکن‌الدین جوادی امروز (شنبه، چهارم اسفندماه) در ششمین کنگره و نمایشگاه صنعت حفاری و سومین کنگره و نمایشگاه اکتشاف و تولید به تشریح دوره‌های برگزاری این کنگره پرداخت و یادآور شد: پایه برگزاری کنگره حفاری از سوی دوستان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ایران سال ۸۷ بنا نهاده شده که پایه‌ریزی بزرگی بوده است؛ این کنگره دومین دوره خود را سال ۹۳ در تهران برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های بعدی نیز به ترتیب در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ برگزار شده است، از این  کنگره به عنوان بزرگ‌ترین کنگره بالادست صنعت نفت در کشور نام برد و افزود: در این کنگره ۲۰ نشست تخصصی برگزار می‌شود که از این تعداد ۱۸ نشست در بخش حفاری و اکتشاف و تولید و دو نشست در زمینه استارتاپ خواهد بود.

معاون پیشین وزیر نفت با یادآوری اینکه ایران دارنده نخستین ذخایر گاز جهان و چهارمین ذخایر نفت جهان است، تصریح کرد: اگر کشفیات جدید در لایه ماسه‌ای و در آینده هیدرات‌های گازی را نیز به این ذخایر اضافه کنیم، شاید در نفت نیز به جایگاه نخست صعود کنیم.

جوادی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: امیدوارم مسیر پرشتاب توسعه صنعت نفت را فارغ از محدودیت‌های بین‌المللی ادامه دهیم. فعالیت‌های استارتاپی تضمین‌کننده این شتاب است و باید به آن توجه داشت.

وی با بیان اینکه حکمرانی در صنایع نفت و گاز یکی از محورهای مهم این کنگره است، تصریح کرد: اصلاح حکمرانی، فرصت‌های خوبی برای توسعه صنعت نفت فراهم می‌کند و از این رو، توجه به آن ضروری است.

سومین کنگره و نمایشگاه اکتشاف و تولید و ششمین کنگره و نمایشگاه صنعت حفاری با حضور بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از ذی‌نفعان کلیدی در بخش‌های دولتی و خصوصی به همت دانش آموختگان صنعت نفت و نشریه‌های تخصصی صنعت نفت صبح امروز آغاز به‌کار کرد.

رویداد امسال مشتمل بر ۳۰ نشست تخصصی، پنج کارگاه آموزشی و بیش از ۱۰۰ ارائه و سخنرانی پیرامون تشریح و تبیین ابعاد و الزام‌های پروژه‌های حفظ و نگهداشت تولید از منظر فنی، تامین مالی، حقوقی، قراردادی، بیمه و مدیریت ریسک و  همچنین بررسی راهبردهای کسب‌وکار در شرکت‌های اکتشاف و تولید، پیمانکاران عمومی، شرکت‌های عملیات حفاری و خدمات فنی در شرایط تحریم است.

ششمین کنگره و نمایشگاه صنعت حفاری و سومین کنگره و نمایشگاه اکتشاف و تولید فردا (یکشنبه، پنجم اسفندماه) به‌کار خود پایان می‌دهد.

  • منبع خبر : شاتا