رفع تصرف 1500 متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه کرج
رفع تصرف 1500 متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه کرج
سرپرست امور منابع آب شهرستان اسلامشهر از رفع تصرف 1500 متر مربع از اراضی حریم و بستر رودخانه کرج در محدوده عملکرد این امور خبر داد.
به‌گزارش نبض انرژی، “محمدرضا گیتی‌پژوه” با اعلام این مطلب اظهار کرد: با تلاش واحد گشت و بازرسی آب های سطحی و همچنین ابلاغ و اخطاریه‌های لازم حدود 1500 متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه کرج در محدوده چیچکلو رفع تصرف شد.
وی افزود: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه و مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بسترها، گروه گشت و بازرسی آب‌های سطحی به‌طور مداوم در منطقه در حال گشت‌زنی بوده و به محض کشف هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز فورا اقدامات لازم جهت تصرف صورت می‌گیرد.
گیتی‌پژوه یادآور شد: در ابتدا اخطاریه لازم به متخلف یا متخلفان جهت رفع تخلف ارائه و در صورت بی‌توجهی به اخطارها با کسب دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با متخلفان اقدام می‌شود، زیرا رودخانه‌ها یکی از مهم‌ترین منابع تأمین آب شرب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی است که باید از آنها به عنوان انفال حفاظت کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امور منابع آب اسلامشهر به‌عنوان متولی منابع آب در حوزه عملکرد خود و به‌عنوان نماینده شرکت آب منطقه‌ای تهران با هرگونه تخلف و سوء استفاده از منابع سطحی و زیرزمینی برخورد جدی و قانونی می‌نماید.
  • منبع خبر : وزارت نیرو