خصوصی سازی نادرست آفت صنعت CNG
خصوصی سازی نادرست آفت صنعت CNG
اقتصاد ایران: یک کارشناس انرژی گفت: با خصوصی شدن نادرست صنعت CNG آسیب جدی به این صنعت وارد شد و طی این سال هامیزان مصرف CNG و تولید خودروهای گازسوز رشد چندانی نداشت.

به گزارش نبض انرژی، جواد نوفرستی درباره راهکارهای مدیریت مصرف سوخت به ویژه از طریق سهمیه بندی سوخت، گفت: یکی از راه حل های موجود برای مدیریت مصرف سوخت، سهمیه بندی است؛ اما نه به شکل گذشته. بلکه باید میانگین مصرف سوخت هر خودرو بررسی شده و بر اساس آن تخصیص سوخت داده شود. با این اقدام چالش کارت‌های سوخت قلابی نیز بر طرف می‌شود.

وی اظهار داشت: باید کارت سوخت جایگاه داران هر چه سریع‌تر حذف شده و سیستم پایش سوخت از محل تحویل به انبارها و حتی پیش از آن در پالایشگاه‌ها تا مبادی مصرف به صورت لحظه‌ای پایش انجام شود. با توجه به اینکه در مسیرخودکفایی بنزین قرار داریم می‌توانیم به حوزه صادرات نیز ورود کرده و هر لیتر بنزین را به نرخ حدودی ۸۰ سنت بفروشیم.

این کارشناس انرژی با تاکید بر اینکه نسبت به صنعت CNG بی مهری شده است، افزود: زمانی که مدیریت صنعت CNG بر عهده شرکت بهینه سازی مصرف سوخت بود، هم در بخش تولید خودروهای گازسوز (پایه گاز سوز) و همچنین دوگانه سوز کردن خودروها در کارگاه‌های استاندارد شرایط مطلوبی وجود داشت که با خصوصی شدن نادرست این صنعت، آسیب جدی به این صنعت وارد شد و می‌بینیم که طی این سال‌ها همچنان میزان مصرف CNG و تولید خودروهای گازسوز به عنوان روشی برای جایگزینی مصرف بنزین رشد چندانی نداشته است.

 

  • منبع خبر : اقتصاد ایران