حفاری ۱۲۴ حلقه چاه‎ نفت و گاز در یک سال
حفاری ۱۲۴ حلقه چاه‎ نفت و گاز در یک سال
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت موفق شده است در سال گذشته عملیات حفاری مربوط به ۱۲۴ حلقه چاه های نفت و گاز را به اتمام برساند.

به گزارش نبض انرژی، بر اساس اعلام شرکت ملی حفاری ایران، «سید عبدالله موسوی» ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: این شرکت موفق شده است در  سال گذشته (اول شهریور ۹۷ تا اول شهریورماه ۹۸)، عملیات حفاری مربوط به ۱۲۴ حلقه چاه های نفت و گاز را به اتمام برساند که از این تعداد یک حلقه اکتشافی، ۵۲ حلقه توسعه ای توصیفی و ۷۰ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر اینکه اولویت نخست برنامه‌های این شرکت پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت در زمینه عملیات حفاری و ارائه خدمات جانبی فنی و مهندسی مربوط به این بخش است، گفت: این شرکت از جمله شرکت های بالادستی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است که بر اساس وظایف سازمانی نقش اساسی در زنجیره تولید نفت و گاز ایفا می کند.

موسوی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ هزار نفر متخصص، کارشناس و کارکنان مجرب و کارآمد در شرکت ملی حفاری ایران مشغول به کار هستند، گفت: این شرکت با دارا بودن ۷۲ دستگاه حفاری خشکی و دریایی و تجهیزات روز آمد، خدمات یکپارچه ای مشتمل بر ۲۰ تخصص خاص به بخش های مختلف صنعت نفت ارائه می دهد.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۹ درصد عملیات حفاری چاه های نفت و گاز و ۶۰ درصد خدمات جنبی در کشور از سوی این شرکت ارائه می شود.

موسوی به چهار دهه فعالیت این شرکت در عرصه صنعت حفاری در ایران اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر نزدیک به ۲۰ شرکت بخش خصوصی در این صنعت ورود کرده که با صراحت می توان اذعان کرد که تعداد قابل توجهی از  متخصصان و کارشناسان آنها از دانش آموختگان مرکز آموزش تکنولوژی حفاری و از میان کارکنان این شرکت هستند.

وی ادامه داد: این از افتخارات شرکت ملی حفاری است که به عنوان یک شرکت مادر تخصصی در زمینه پرورش نیروهای مستعد در صنعت حفاری ایفای نقش کرده است.

موسوی ادامه داد: در مدت پیش گفته ۱۷۰ هزار و ۲۷۰ متر حفاری چاه ها به ثبت رسید و این در حالی است که متراژ حفاری جهت دار و افقی که نیاز به تخصص ویژه ای دارد، ۲۶ هزار و ۸۱۰ متر و شمار عملیات خدمات ویژه و فنی حفاری نیز ۶۴۲۲ مورد گزارش شده است.

وی یادآور شد: خدمات ویژه شامل نمودارگیری، چاه پیمایی و نمودار گیری از سیال حفاری و خدمات فنی حفاری به اسیدکاری گسترده و ویژه، سیمان کاری، تزریق پذیری، لوله  مغزی سیار، آزمایش چاه با ساق مته، حفاری با هوا و حفاری به روش فروتعادلی، لوله گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره دهی چاه اطلاق می شود.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ورود این شرکت به پروژه های میدان محور که در راستای حفظ، نگهداشت و افزایش تولید از سوی شرکت ملی نفت ایران تدوین و به شرکت های زیر مجموعه ابلاغ شده را یادآور شد و اظهار کرد: در این راستا تا کنون اجرای دو پروژه در طرح توسعه میادین نفتی گچساران و نفت شهر به ملی حفاری واگذار و این شرکت با شماری از شرکت های بخش خصوصی نیز در این زمینه مشارکت دارد.

وی تداوم همکاری با مراکز علمی پژوهشی، شرکت های دانش بنیان، سازندگان و صنعتگران داخلی در جهت ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در حفاری را از اقدامات اجرایی شرکت در همسویی با برنامه های اقتصاد مقاومتی عنوان و با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید تصریح کرد: این روند در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال می شود.

موسوی توجه به امکانات رفاهی کارکنان از جمله در بخش های فرهنگی و ورزشی و حضور موثر این شرکت در انجام مسئولیت های اجتماعی را بخش دیگری از فعالیت های شرکت معرفی کرد.