جلوگیری از خام‌فروشی از اولویت‌های دولت است
جلوگیری از خام‌فروشی از اولویت‌های دولت است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از چند پروژه پالایشگاهی و صنعتی در شهرستان‌های لامرد و مُهر دراستان فارس بازدید کرد و گفت: جلوگیری از خام‌فروشی همواره مد نظر مسئولان ارشد نظام و مورد تاکید اقتصاددانان و در دستور کار دولت تدبیر و امید بوده و این مهم در پروژه‌های بزرگ صنعتی دنبال شده است.

به گزارش نبض انرژی، بابک دین پرست در حاشیه این بازدیدها اظهار داشت : مشکلات صنایع بزرگی که اشتغال‌زایی بالایی دارند در بازدیدهای منظم و منسجم با سرعت و جدیت پیگیری می شود و با اهتمام بیشتری توسط دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌گردد.

دین پرست ضمن ابراز گلایه از زمانبر شدن روند اعطای تسهیلات به پروژه بنزین شهرستان مُهر گفت: هر روز معطلی در اعطای تسهیلات به پروژه احداث پالایشگاه بنزین یورو ۴ مُهر موجب خسارت دیدن سرمایه گذار و از دست رفتن فرصت‌ها می شود، لذا تکلیف این موضوع هر چه سریع‌تر باید مشخص شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در خط مقدم اقتصاد مقاومتی قرار دارند، افزود: همه اقدامات و جهت‌گیری دستگاه‌های اجرایی استان‌ها و استان فارس باید در جهت رونق گرفتن تولید باشد، لذا مسئله اختلاف بین محیط زیست و شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پیرامون پساب شهرک صنعتی مُهر و مشکلاتی که برای سرمایه‌گذاران به دنبال داشته قابل پذیرش نیست؛ هر چه سریعتر بر مبنای قوانین این موضوع تعیین تکلیف شده و گزارش آن نیز به دفتر اقتصادی استانداری و وزارت کشور ارسال گردد.

وی گفت: ظرفیت‌های موجود در استان فارس زمینه جهش جدی در عرصه فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کرده است که با تکیه بر مواهب خدادادی و همچنین مجموعه منابع مادی و معنوی و نیروی انسانی متعهد و کار آمد این استان می تواند در زمینه توسعه جنوب کشور نقش بی بدیلی ایفا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در ادامه از رونمایی سند سامانه سند پیشران توسعه استان فارس که از آن به عنوان سامانه ای پویا و هوشمند یاد شده خبر داد که بزودی در سفر وزیر کشور انجام می‌گیرد.

گفتنی است در این بازدیدها مشکلات پیش روی پروژه‌های استحصال اتان شهرستان مُهر، پالایشگاه میعانات گازی مُهر، آلومینیوم لامرد و آزاد راه لامرد – پارسیان بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

در دومین مرحله از سفر بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور به فارس مسائل و مشکلات افزون بر ۶۰ پروژه عمرانی، زیربنایی و اقتصادی در ۱۰ شهرستان این استان بررسی خواهد شد.

در این بازدیدها که به همراه یدالله رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و مدیران و مسولان محلی و استانی انجام می‌شود ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در یک سفر سه روزه از روز سه‌شنبه ۲۶ شهریورماه بازدیدهای دور دوم را آغاز کرد.

طی این سفر از پروژه‌های شهرستان‌های مُهر، لامرد، گراش، لارستان، خنج، قیر و کارزین، فیروزآباد، فراشبند، جهرم و زرین‌دشت بازدید به عمل خواهد آمد.

در این سفرها از حداقل ۶۰ پروژه عمرانی، زیربنایی و اقتصادی بازدید و مسائل آنها بررسی شود اما قطعا این تعداد افزایش خواهد یافت.

شهرستان‌های مُهر و لامرد به ترتیب در فاصله ۳۲۵ و ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.