تولید پتروشیمی‌ ارومیه و پلی‌اتیلن ایلام ثبت گردید
 تولید پتروشیمی‌ ارومیه و پلی‌اتیلن ایلام ثبت گردید
مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان گفت: تولید پتروشیمی‌ ارومیه و پلی‌اتیلن ایلام از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه نسبت به مدت مشابه پارسال رکورد تازه‌ای ثبت کرد.

 

به گزارش نبض انرژی، رسول اشرف‌زاده، مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با اشاره به اینکه این شرکت، سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای است، گفت: واحد سولفورزدایی پتروشیمی ایلام در حال تکمیل و وارد فاز راه‌اندازی شده است، همچنین نصب واحد الفین این پتروشیمی نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم دو واحد الفین و سولفورزدایی پتروشیمی ایلام تا مهرماه سال آینده عملیاتی شوند، افزود: واحد پلی‌اتیلن این مجتمع می‌تواند خوراک مورد نیاز خود را از واحد الفین دریافت و ظرفیت خود را تکمیل کند؛ طرح پتروشیمی لردگان نیز حدود ۹۶ درصد پیشرفت دارد که امیدواریم سال آینده عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان پیشرفت فیزیکی طرح پتروشیمی گچساران را بیش از ۵۹ درصد عنوان کرد و گفت: این طرح با ظرفیت تولید یک میلیون تن الفین می‌تواند اتان پالایشگاه گاز بیدبلند را به اتیلن تبدیل و همچنین واحدهای پایین‌دستی را نیز پشتیبانی کند؛ همچنین منابع مالی مورد نیاز برای تسریع پیشرفت طرح پتروشیمی گچساران نیز به‌زودی تامین می‌شود.

اشرف‌زاده با اشاره به اینکه مناقصه پتروشیمی دهدشت که امسال انجام شد به‌صورت EPC+F است، گفت: فاینانس این طرح از طریق چین و صندوق توسعه ملی در حال پیگیری است و عملیات ساختمان‌های غیرصنعتی آن در حال انجام است.

وی پیشرفت طرح صدف عسلویه را ۴۰ درصد عنوان کرد و افزود: در بحث فاینانس خارجی این طرح که ۱۰۲ میلیون یورو است، مشکلی وجود ندارد و تامین بخش ریالی طرح نیز از منابع داخلی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با بیان اینکه این شرکت به دنبال توسعه طرح‌های موجود خود و تکمیل زنجیره ارزش است، عنوان کرد: در حال شناسایی پیمانکاران از طریق مناقصه برای ساخت و نصب هستیم. در صورت انجام این طرح، ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن پلی پروپیلن به وجود می‌آید که افزون بر ایجاد ارزش افزوده بالا، می‌توان نیاز کشور به این محصول را پوشش داد.

اشرف‌زاده با بیان اینکه سیاست ما در بخش پایین‌دست، مشارکت با دیگر شرکت‌هاست، گفت: مطالعات امکان‌سنجی و اقتصادی واحد بنزین پیرولیز پتروشیمی ایلام انجام شده است. به منظور اجرای این طرح، سه شرکت متقاضی اعلام آمادگی کرده‌اند که با انتخاب شرکت متقاضی، از سال آینده این طرح نیز وارد مدار می‌شود.

 

  • منبع خبر : شرکت ملی صنایع پتروشیمی