تولید بایو اتانول سوختی با جذب سرمایه‌های خصوصی
تولید بایو اتانول سوختی با جذب سرمایه‌های خصوصی
کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در تولید بایو اتانول سوختی در کشور بررسی کرد.

به گزارش نبض انرژی ، آخرین نشست کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق بازرگانی تهران در دوره هشتم هیئت نمایندگان، اواسط هفته گذشته برگزار و در آن چالش‌های پساب در توسعه صنعت انرژی کشور و همچنین امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تولید بایو اتانول سوختی در کشور نقد و بررسی شد.

در ابتدای این نشست رضا پدیدار، رئیس کمیسیون انرژی و محیط‌زیست اتاق تهران گفت: در سال‌های آینده، الگوی نظام انرژی در جهان متحول می‌شود و گونه‌های انرژی در جهان به ۵۵ نوع می‌رسد.

در ادامه، اعضای کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران درباره تغییر و تحولات قابل پیش‌بینی در حوزه انرژی جهان در دهه‌های آینده بحث و تبادل‌نظر و تاکید کردند که باید بتوانیم صنعت گاز را جایگزین نفت کنیم.

در این نشست همچنین عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان اتانول ایران در گزارشی به ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تولید بایو سوخت‌های زیستی در کشور پرداخت.

پیروز پروین با بیان اینکه نخستین واحد تولیدی بایو اتانول سوختی کشور در استان کرمانشاه در حال ساخت است، گفت: سرمایه‌گذاری این طرح به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال را سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به‌طور کامل انجام داده است و با توجه به تجربه موفق در این بخش و ظرفیت بالای تولیدی آن در کشور، زمینه حضور بخش خصوصی به این صنعت و سرمایه‌گذاری بیشتر برای احداث واحدهای تولیدی توسط بخش خصوصی در کشور فراهم است.

وی از توسعه کاشت گیاهان انرژی‌زا در برخی استان‌های کشور از جمله کرمانشاه و هرمزگان خبر داد و افزود: انجمن صنفی تولیدکنندگان اتانول ایران در حال تدوین برنامه کاری برای سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در این حوزه است و مشارکت اتاق تهران و کمیسیون انرژی و محیط زیست این اتاق در این زمینه را خواستاریم.

 

  • منبع خبر : شانا