توجه شرکت پایانه‌های نفتی به مسئولیت اجتماعی
توجه شرکت پایانه‌های نفتی به مسئولیت اجتماعی
مدیر خدمات و پشتیبانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران بر ضرورت توجه به مقوله مسئولیت اجتماعی درمناطق عملیاتی نفت و گاز تاکید کرد و گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران هم از این مسئله غافل نبوده و آن را در اولویت قرار داده است.

به گزارش نبض انرژی، محمد نوروزی‌فرد در گفت‌وگو با نشریه مشعل، به تشریح اقدام‌های مدیریت خدمات و پشتیبانی شرکت پایانه‌های نفتی برای اهالی بومی جزیره خارک به منظور توجه به مسئولیت اجتماعی پرداخت و گفت: همه شرکت‌های نفتی، نسبت به محیط پیرامون خود مسئول هستند و مردم آن حوالی به عنوان ذی‌نفعان باید از خدمات نفت بهره‌مند شوند.

وی خدمات ارائه‌شده به اهالی بومی را شامل آب آشامیدنی رایگان، پرداخت ۵۰ میلیارد ریال برای خرید کشتی مسافربری، اعزام بیماران خاص، ارائه خدمات حمل‌ونقل شهری، حمل‌ونقل دریایی مشتمل بر داروی مورد نیاز اهالی، مواد غذایی، اثاثیه و تجهیزات، مصالح شن و ماسه و همچنین جمع‌آوری بازیافت زباله عنوان کرد.

به گفته نوروزی‌فرد، مدیریت خدمات و پشتیبانی شرکت پایانه‌های نفتی روزانه آب مصرفی شهر را به شکل رایگان که از سد کوثر می‌آید، در اختیار شهر و کارکنان قرار می‌دهد که توزیع آب مصرفی به اهالی بومی، روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار مترمکعب است.

مدیر عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی همچنین به نشست و برخاست ۴ هزار و ۹۶۴ فروند هواپیما در سال، اعزام و پذیرش ۲۳۱ هزار و ۸۳۴ نفر و ارسال و پذیرش ۳ هزار و ۶۹۰ تن بار اشاره کرد که از این میزان، سهم ۱۵ درصدی به بومیان اختصاص دارد.

وی در ادامه افزود: خدمات پروازی به قشر محروم و بیماران خاص (صعب‌العلاج) و خانواده معظم شهدای ساکن در جزیره خارک در طول سال ارائه می‌شود.

بهره‌برداری ۳۷۴ پروژه عمرانی از سوی شرکت پایانه‌های نفتی
مدیر عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران در تشریح فعالیت‌های عمرانی انجام شده از سوی این شرکت گفت: از سال ۸۲ تاکنون بالغ بر ۳۷۴ پروژه با مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، مدیریت عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی شرکت ملی نفت ایران، به نمایندگی از وزارت نفت، بانی شد و در ۱۰ سال گذشته همه ساختمان‌های ادارات شهرداری و شورای شهر، بهزیستی، فرهنگسرا، فنی حرفه‌ای، مسجد امیرالمومنین (ع)، مدرسه شهید رزمجو اداره محیط زیست، بازارچه میوه و تره‌بار، بازارچه ماهی و میگو، زیباسازی میدان اصلی شهر، لوله‌کشی آب و فاضلاب شهری تا مرحله نصب کنتور آب و احداث یادمان شهدای گمنام، بهسازی آرامگاه شهدا و امامزاده میرمحمد و احداث غسالخانه، مجموعه ورزشی شهید ملاح‌زاده و سالن ورزشی داخل شهر و پروژه استخر برای جوانان و اهالی بومی ایجاد شده که اهالی خارک از آن بهره‌مند شوند.

نوروزی‌فرد، بخش دیگری از پروژه‌های عمرانی را شامل ۳۰ کیلومتر احداث جاده کمربندی و راه‌های دسترسی در جزیره خارک، بازسازی و تعمیر کامل پنج مدرسه عنوان کرد.

وی احداث پارک ساحلی و کمک به راه‌اندازی نیروگاه تولید برق را از دیگر اقدام‌های انجام شده در این راستا اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با اقدام‌هایی که در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام شده، به ویژه خدماتی که به شکل مشترک برای کارکنان و اهالی بومی منطقه قابل استفاده است، همه ساکنان جزیره خارک اعم از کارکنان صنعت نفت، نیروهای نظامی و انتظامی و سازمان‌های دولتی و اهالی بومی در مسیر تحقق اهداف عالیه نظام در پایانه راهبردی نفتی به خدمت و پاسداری از اهداف نظام مشغول هستند.

شرکت پایانه‌های نفتی حامی آهوان جزیره خارک
نوروزی‌فرد درباره رسیدگی به آهوان جزیره خارک نیز به اقدام‌هایی نظیر تامین آب، حمل علوفه، ساخت سازمان اداره محیط زیست و… اشاره کرد و گفت: برنامه شرکت پایانه‌های نفتی از ابتدا حفاظت و نگهداری از آهوان بوده و این رویه تداوم خواهد داشت. همچنین حراست عملیات عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران نیز به شکل مداوم، کار رصد آهوان را انجام می‌دهد و حامی و یاری‌رسان محیط زیست است.

بر اساس این گزارش، حفاظت از محیط زیست خارک به‌ویژه آهوان این منطقه، با حمایت شرکت‌های نفتی از جمله شرکت پایانه‌های نفتی ایران، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت پتروشیمی خارک و … دنبال می‌شود و در این مسیر قرار است طرح برندسازی آهوان خارک هم عملیاتی شود. براساس سرشماری انجام شده در تابستان امسال، بالغ بر ۸۰۰ راس آهو در جزیره خارک زندگی می‌کنند.

  • منبع خبر : شانا