تقویت سامانه حمل و نقل فرآورده‌های نفتی برای تامین سوخت نوروزی
تقویت سامانه حمل و نقل فرآورده‌های نفتی برای تامین سوخت نوروزی
مدیر تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تقویت سامانه حمل و نقل فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی پایدار به مسافران نوروزی خبرداد.

 

به گزارش نبض انرژی، مجتبی دلبری در نشست هم‎اندیشی و هم‎افزایی با مدیران مناطق جنوب کشور اولویت شرکت را تقویت شبکه حمل و نقل فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و افزود: به همین منظور اقدام‌هایی همچون جذب نفتکش جاده‌پیما به‌طور موقت، توسعه یکپارچه توزیع بار به‌صورت سیستمی در سطح کشور و روزآمدکردن توپوگرافی مسیرهای حمل ونقل فرآورده انجام شده است.

وی با بیان این موضوع که هم‌اکنون حدود ۳۰ درصد فرآورده‌های نفتی کشور با خطوط انتقال نفت به انبارهای ذخیره‌سازی و مصرف‌کنندگان انجام می‌شود، به نقش موثر حمل ونقل جاده‌ای فرآورده‌های نفتی در کشور پرداخت و تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در بین مناطق هیچ‌گونه مشکلی در تامین سوخت مورد نیاز کشور به‌ویژه استان های جنوبی در آستانه سال نو وجود ندارد.

به گفته مدیر تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، همسو با سیاست‌های کلان کشور درباره مسائل زیست محیطی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روزانه بیش از ۵۰ میلیون لیتر بنزین و نفت‌گاز یورو ۴ در سطح کلان شهرهای کشور توزیع کرده است و تلاش می‌شود با توجه به ظرفیت تولید کشور و برنامه‌ریزی‌های لازم این رقم افزایش یابد.

در همین حال، امیر بنی کریمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، هماهنگی بیشتر در تامین به‌موقع فرآورده در آستانه سال نو را از اهداف این نشست برشمرد و افزود: به‌دلیل نبود خطوط لوله انتقال فرآورده در منطقه فارس، سوخت مورد نیاز استان از مبادی مختلف و با نفکش جاده‌پیما تامین و توزیع می‌شود.

وی احداث پالایشگاه دوم در شیراز و اتصال انبار نفت شهید تندگویان شیراز به خطوط ریلی استان را از پروژه‌های مهم و زیربنایی شرکت در راستای افزایش سوخت‌رسانی مطلوب‌تر در فارس عنوان کرد.

در پایان توسط مدیران مناطق همجوار، مسائل و چالش‌های تامین و توزیع فرآورده در بین استان‌های همجوار بوشهر، هرمزگان، یزد، فارس، کرمان و اصفهان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و تمهیدات لازم برای تسریع ادامه روند سوخت‌رسانی ارائه شد.

  • منبع خبر : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس