تحول تولید در گرو استفاده از ظرفیت مهندسان کشاورزی در بخش کشاورزی
تحول تولید در گرو استفاده از ظرفیت مهندسان کشاورزی در بخش کشاورزی
وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم تجلیل از مقام مهندس گفت: قرار است از ظرفیت‌های مهندسان کشاورزی درکشور استفاده بیشتری شود که بخش تولید را متحول خواهد کرد

به گزارش نبض انرژی، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم « تجلیل از مقام مهندس  و تبیین نقش علوم و دانش مهندسی کشاورزی» که در سالن همایش‌های برج میلاد و به مناسبت روز مهندس سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی برگزار شد، اعلام کرد: مهندسان کشاورزی پس از کسب مهارت‌های لازم و توانمند شدن به دانش روز،‌ قرار است با حداقل امکانات و کمک‌های دولت در خدمت کشاورزان باشند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مهندسان کشاورزی با ید با افزایش دانش و مهارت کار آفرین شوند، برخی از مهندسان نمونه کشاورزی با استفاده از دانش و مهارت‌های خود توانستند تحولات زیادی در این بخش ایجاد کنند و ما شاهد این تحولات هستیم.

وی ادامه داد: دانش محور کردن و فناوری کردن کشاورزی در دهه‌های اخیر در دستور کار دولت، مردم و کشاورزان قرار گرفته است، مهندسان کشاورزی بیشترین سهم و نقش را در ارتقای بخش کشاورزی داشتند و با توجه به این نیرو و سرمایه عظیم و همچنین سرمایه‌گذاری‌های نظام برای تربیت نیروی انسانی امیدواریم شاهد دستاوردهای بیشتر در این حوزه باشیم.

حجتی گفت: مهندسان کشاورزی باید سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه دانش و مهارت خود انجام دهند، ظرفیت‌های طبیعی فراوانی در کشور وجود دارد و برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید دانش بنیان و منطبق با محیط زیست عمل کنیم و به دانش روز مجهز باشیم.

وی به ظرفیت‌های کشت گلخانه‌ای، پرورش ماهی در قفس و نشاکاری در کشور اشاره کردو گفت:ما می‌توانیم با بکارگیری دانش و مهارت‌های روز و استفاده از ظرفیت‌های موجود با آب کمتر تولید بیشتری داشته باشیم.

به گزارش فارس،‌ حدود 150 هزار فارغ‌التحصیلان کشاورزی جویای کار در کشور وجود دارد که استفاده از ظرفیت‌های آنها می‌تواند انقلاب بزرگی در کشاورزی و تولید کشور ایجاد کند.

این مهندسان می‌توانند به عنوان بازوی توانمند بخش ترویج در کشور باشند که امروزه شکاف بزرگی بین دانش روز و اجرای آن در مزرعه ایجاد شده است و تکنولوژی روز به مزارع کمتر می‌رود.

دولت اگر این مهندسان کشاورزی را تامین کند تا آنها در خدمت بخش کشاورزی باشد، افزایش قابل ملاحظه‌ای در تولید محصولات کشاورزی کشور رخ خواهدداد.

در این مراسم علاوه بر سخنرانی مسئولان و تقدیر از صاحب نامان بخش کشاورزی، از تابلو مراکز خدمات کشاورزی و نخستین تلویزیون اینترنتی کشاورزی رونمایی می‌شود.

  • منبع خبر : فارس