تبدیل کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران به مرجع بخش آب و کشاورزی
تبدیل کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران به مرجع بخش آب و کشاورزی
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بر لزوم تبدیل کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران به یک مرجع و فصل الخطاب برای حل و فصل اختلاف نظرهای آماری و تخصصی مدیران مرتبط با بخش آب و کشاورزی تاکید کرد.

به‌گزارش نبض انرژی، “محمد حاج‌رسولی‌ها” روز پنجشنبه در نشست سالانه کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران همزمان با پنجاهمین سال تاسیس آن، کمک به مدیران بخش آب و کشاورزی از طریق همکاری در تدوین قوانین مرتبط با حوزه آب، فارغ از مسائل سیاسی و آشنا ساختن ذهنیت جامعه با مباحث علمی را از اهم وظایف کمیته ملی آبیاری و زهکشی دانست.
وی در ارتباط با مسائل علمی، انتشار کتاب ” کاریز در ایران و شیوه‌های بهره‌برداری سنتی از آن” را که توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران انتشار یافته و برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شده است را به‌عنوان نمونه موفق کار علمی ذکر کرد.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به ترکیب اعضای کمیته شامل بخش آب و کشاورزی، گفت: با توجه به این ترکیب انتظار می‌رود که روی تعاریف اولیه و مشترک میان دو بخش با هم به تفاهم برسیم و نقش اصلی را این کمیته بر عهده دارد. بنابراین اولین مسئله مورد انتظار، حل موضوع آمار مصرف آب در بخش کشاورزی است.
افزایش اثرگذاری کمیته در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های کلان کشور، درک عمیق چالش‌ها، بازنگری در طرح‌های آبیاری و زهکشی، ارتقای سطح علمی تالیفات، نیازسنجی، ارائه ایده‌های نو، تشکیل کارگروه های جدید، بررسی تجارب موفق و غیرموفق، تمرکز بیشتر بر افزایش بهره‌وری آب از جمله نکات مورد انتظار قائم مقام رئیس شورای عالی کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران بود.
پیش از سخنان مدیرعامل منابع آب ایران، “مهرزاد احسانی” دبیرکل کمیته گزارشی از تاریخچه پنجاه ساله کمیته ملی ارائه کرد.
ارائه گزارش عملکرد کارگروه‌ها، اعطای تندیس به 15 نفر از پیشکسوتان کمیته و اهدای جوایز برندگان مسابقه بزرگ هنری کمیته از دیگر بخش‌های این نشست بود که در سالن خلیج فارس شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد

  • منبع خبر : وزارت نیرو