برگزاری گردهمایی سراسری مددکاران اجتماعی صنعت نفت 
برگزاری گردهمایی سراسری مددکاران اجتماعی صنعت نفت 
گردهمایی سراسری مددکاران اجتماعی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش با حضور پیشکسوتان این حوزه برگزار شد.

به گزارش نبض انرژی، گردهمایی سراسری مددکاران اجتماعی صنعت نفت با حضور پیشکسوتان روابط کار و مددکاری اجتماعی، امروز (چهارشنبه، ۱۵ اسفندماه) در سالن اجتماعات صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت برگزار شد.

در این گردهمایی، ضمن اعلام مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در حوزه روابط کار و مددکاری اجتماعی، بر ضرورت تامین نیروی انسانی متخصص به منظور ارائه بهینه خدمات در برخی واحدهای روابط کار و مددکاری اجتماعی شرکت‌های زیر مجموعه، بازنگری ساختار سازمانی، همفکری و مشارکت در فرآیند تدوین مقررات مربوط به گروه‌های هدف و لزوم تصریح بخشنامه‌ها و دستورعمل‌های مرتبط با فعالیت‌های روابط کار و مددکاری اجتماعی به منظور انسجام و وحدت رویه در پیاده‌سازی مفاد تدوین شده، تاکید شد.

افزایش سقف مساعدت‌ها و وام‌های تخصیصی در روابط کار و مددکاری اجتماعی و تمرکز بر فعالیت‌های حرفه‌ای گروهی در کنار فعالیت‌های فردی به منظور افزایش کیفیت و اثربخشی بیشتر خدمات، از دیگر موارد مطرح شده در این گردهمایی یک روزه بود.

در ادامه این نشست، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی و سی چهارمین همایش مددکاری اجتماعی با موضوع «مددکاری و تاب‌آوری اجتماعی» در فروردین‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: هر سال به مناسبت روز ملی مددکاری اجتماعی همایشی برگزار می‌شود که امسال با ۲۹ اسفندماه و روز جهانی مددکاری اجتماعی مصادف شده است، از این رو این همایش ۲۰ فروردین ماه ۹۸، با همکاری فدراسیون جهانی مددکاری اجتماعی برگزار می‌شود.

سیدحسن موسوی با اشاره به محورهای اصلی حوزه مددکاری اجتماعی در سال ٢٠١٩ اظهار کرد: حدود ١٠ کشور در این همایش بین‌المللی با موضوع مددکاری و تاب‌آوری اجتماعی شرکت می‌کنند. همچنین شعار امسال این روز «ترویج اهمیت روابط انسانی» است.

وی با اشاره به انتخاب شعار تاب‌آوری اجتماعی به عنوان شعار ملی گفت: منظور از تاب‌آوری سوختن و ساختن نیست، بلکه به منظور مقاوم شدن برای بهتر زیستن است. کسب مهارت تاب‌آوری اجتماعی می‌تواند به مردم در شرایط فشارهای اقتصادی و روانی کمک کند.

موسوی با بیان اینکه صنعت نفت در حوزه مددکاری اجتماعی به عنوان یک الگو و مجموعه موفق در دستگاه‌های دولتی شناخته شده است، اظهار امیدواری کرد که انجمن مددکاری با همکاری صنعت نفت بتواند میزبانی کنگره بین‌المللی در حوزه مددکاری اجتماعی را عهده دار شوند.

 

  • منبع خبر : شرکت ملی نفت ایران