برگزاری نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز مسجدسلیمان
برگزاری نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت و گاز مسجدسلیمان
نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برای 6 ماه نخست سال ۹۸ با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

به گزارش نبض انرژی، به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اهمیت نشست‌های پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه واحدهای عملیاتی در تولید و توسعه، تصمیم گرفته شد تا نشست‌های پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها در شرکت‌های بهره‌برداری برگزار شود.

وی با اشاره به جایگاه مسجدسلیمان به عنوان زادگاه صنعت نفت کشور اظهار کرد: مسجدسلیمان نه ‌تنها در نفت، بلکه در خیلی از مسائل از جمله مدیریت کلان شهری، توسعه ورزش و سیاست جزو نخستین‌ها به شمار می‌رود و نقطه آغاز بسیاری از نظام‌های شهرنشینی اجتماعی و فرهنگی در کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید کرد: بخشی از علم و دانش صنعت نفت مدیون مسجدسلیمان است و صنعت نفت دنیا از این خطه تاثیر پذیرفته است.

محمدی با تأکید بر توسعه و عمران مناطق پیرامونی تاسیسات گفت: اگر قرار باشد توسعه‌ای در مناطق نفت‌خیز انجام شود مسجدسلیمان باید اولویت نخست وزارت نفت باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های ما در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باید متناسب با توسعه پایدار و به‌گونه‌ای باشد که مردم نتایج آن را احساس کنند.

محمدی به طرح‌های توسعه‌ای این شرکت در حوزه شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان اشاره کرد و افزود: در طرح توسعه ۲۸ مخزن، توسعه پنج مخزن در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان دیده شده است که بسته‌های قراردادی توسعه مخازن کبود، لالی و بالارود آماده شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود و بسته‌های قراردادی توسعه مخازن قلعه نار و زیلایی سال آینده آماده خواهد شد.

وی گفت: از نکات مهم طرح توسعه ۲۸ مخزن، اختصاص ۴ درصد از صورت وضعیت پروژه‌ها برای اجرای پروژه‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی است.

محمدی با تاکید بر اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در مسجدسلیمان اظهار کرد: تکمیل ساختمان اداری شرکت بهره‌برداری مسجدسلیمان، نوسازی ناوگان ترابری متناسب با عملیات بهسازی و توسعه جاده‌های واحدهای عملیاتی و تکمیل پروژه احداث بیمارستان نفت مسجدسلیمان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز، جنوب رعایت اصول و مقررات اچ‌اس‌یی در واحدهای عملیاتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت هر سه عنصر بهداشت، ایمنی و محیط زیست باید در ذهن همه کارکنان نهادینه شود.

محمدی با اشاره به نقش کارکنان صنعت نفت در توسعه و اقتصاد کشور گفت: با توجه به اینکه باید خدمات و امکانات رفاهی به سمت و سوی همکاران عملیاتی هدایت شود، شیوه‌نامه توزیع منازل سازمانی با اولویت نیروهای عملیاتی تغییر کرده است.

مهم‌ترین اولویت‌های شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
در ادامه قباد ناصری، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: حوزه فعالیت این شرکت بیش از ۲۷ هزار کیلومتر مربع است و در این گستره عملیاتی ۱۲ میدان فعال نفت و گاز وجود دارد که نفت و گاز تولیدی شرکت مطابق با برنامه‌های ابلاغی استحصال می‌شود.

وی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان را نوسازی تاسیسات و توسعه خدمات رفاهی، درمانی و آموزشی برای نگهداشت نیروی انسانی عنوان کرد.

وی گفت: از جمله برنامه‌های این شرکت احداث دو ایستگاه آتش‌نشانی در هفتکل و هفت شهیدان و استقرار پنج آمبولانس در واحدهای عملیاتی است.

ناصری با اشاره به اقدام‌های این شرکت به منظور حفظ و نگهداشت تاسیسات گفت: امسال ۱۱ هزار نقطه آسیب پذیر از تأسیسات و خطوط لوله این شرکت، ضخامت‌سنجی و تعمیر شد.

وی افزود: به منظور ارتقای سطح دانش کارکنان تا پایان دی ماه امسال دوره‌های آموزش ایمنی به میزان هزار و ۶۵۴ نفر ساعت و آموزش ایمنی حین کار به میزان ۳ هزار و ۶۶۸ نفر ساعت برگزار شد.

ناصری ادامه داد: همچنین به منظور آمادگی نیروهای عملیاتی، امسال ۲۱ مانور ایمنی و آتش‌نشانی برگزار و آموزش‌های لازم برای کارشناسان اچ‌اس‌یی و سرپرستان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به عملکرد این شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: به این منظور ۵۷۰ کیلومتر راه روستایی احداث و بازسازی شد که بسیاری از این روستاها تاکنون فاقد جاده مناسب بودند.

وی افزود: همچنین پارک هشت هکتاری در مجاورت پارک موزه تمبی مسجدسلیمان احداث و تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است و ساخت موزه بی‌بی‌یان به عنوان بزرگ‌ترین ساختمان موزه خاورمیانه نیز به پایان رسیده است.

ناصری گفت: به منظور اجرای طرح جامع شهر مسجدسلیمان در نظر داریم با همکاری یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور، طرح شناسایی مناطق آلوده در مسجدسلیمان بازنگری شود.

همچنین در این نشست پیش‌بینی‌های لازم درباره تعیین دبی تولید و راهکارهای عملی برای حفظ و افزایش تولید در نیمه نخست سال ۹۸ بحث و بررسی شد.

  • منبع خبر : شانا