بررسی تامین مالی طرح‌های پالایشی سیراف در بانک مرکزی
بررسی تامین مالی طرح‌های پالایشی سیراف در بانک مرکزی
نشست بررسی مسائل تامین مالی طرح‌های فراگیرپالایشی سیراف صبح امروز با حضور رییس‌کل بانک مرکزی، وزیر نفت، رییس سازمان بورس، مدیران عامل برخی بانک‌ها، نمایندگان صندوق توسعه و مسئولان مرتبط در بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش نبض انرژی، در این نشست رییس کل این بانک با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید بر ضرورت توجه بیشتر نظام بانکی به رونق تولید و مشارکت در طرح‌های مولد کشور خصوصا در صنعت نفت برای جلوگیری از خام فروشی در چارچوب اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

همتی ابراز امیدواری کرد تا به منظور انجام این پروژه‌ها، تصمیمات قطعی طی روزهای آتی و با مشارکت بانک‌های متقاضی و صندوق توسعه ملی اتخاذ شود.

همچنین در این نشست وزیر نفت با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای پیگیری این موضوع، در خصوص ویژگی‌های طرح‌های مورد اشاره اعلام کرد: کاری که هم‌اکنون این وزارتخانه در حال پیگیری است، بحث مربوط به طرح‌های پالایشی سیراف است.

وی افزود: این پروژه با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز نیازمند حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان سرمایه است که ۶۵ درصد از هزینه‌های مورد نیاز طرح‌ها به صورت ارزی خواهد بود.

تکمیل این پروژه‌ها حدود ۳ سال به طول می‌انجامد و زمان شروع بهره‌برداری آن در صورت تامین به موقع ارز و ریال نیمه دوم سال ۱۴۰۱ برآورد شده است.

در این جلسه چگونگی تامین مالی ریالی و ارزی پروژه‌های مورد اشاره و نحوه مشارکت بانک‌ها در تامین ریالی طرح‌ها و نقش صندوق توسعه ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.