بازدید هیات تجاری 60 نفره سوری از طرح های عمرانی امارات
بازدید هیات تجاری 60 نفره سوری از طرح های عمرانی امارات
یک هیات بازرگانی و تجاری سوریه شامل 60 نفر از فعالان اقتصادی این کشور با سفر به امارات از شهرک ' مصدر ' و طرح های اجرا شده در این شهرک در ارتباط با انرژی پاک و تجدید پذیر بازدید کردند.

به گزارش نبض انرژی،به نقل از اعلام روز یکشنبه خبرگزاری رسمی سوریه ‘سانا’، محمد حمشو دبیرکل اتحادیه اتاق بازرگانی سوریه و رئیس هیات اعزامی به امارات در خصوص سفر این هیات گفت، هدف از این سفر فعال کردن روابط تجاری و سرمایه گذاری میان بازرگانان دو کشور است.
وی با اشاره به این که سوریه ظرف دو سال آینده شاهد بالاترین سطح رشد و توسعه اقتصادی در تمام سطوح خواهد بود ، افزود، این کشور اکنون فرآیند سازندگی و خیزش اقتصادی را در پیش گرفته است و به محیط جذابی برای سرمایه گذاری برای تمام سرمایه گذاران تبدیل شده است .
هیات مزبور شامل 60 نفر از بازرگان سوری و نمایندگان تمام اتحادیه های ‘ اتاق های بازرگانی و کشاورزی و صنایع و صادرکنندگان ‘ سوریه است .
یوسف باصلیب مدیر اجرایی رشد و توسعه معماری در شرکت مصدر امارات نیز در گفت وگو با سانا خاطر نشان کرد : سفر هیات سوری به شهرک مزبور در راستای تبادل تجربه و پیشبرد کسب و کار پایدار صورت گرفته است .
وی نسبت به استمرار همکاری با بازرگانان سوریه در بسیاری از زمینه ها ابراز امیدواری کرد.
سوریه در ماه های اخیر با اشراف بر 80 درصد از مناطق خود و خارج کردن آن از دست تروریست ها بشدت به دنبال بازسازی مناطق تخریب شده و خرابی زیرساخت های موجود در این کشور ناشی از اقدامات تروریستی است.
مقام های عالی رتبه دمشق پیشتر اعلام کرده بودند که در مرحله بازسازی اولویت با کشورهای دوست این کشور است که در جریان بحران هشت ساله در کنار دولت و ملت سوریه بودند.
برخی کشورهای عربی از جمله عربستان، قطر ، کویت و امارات در کنار برخی کشورهای غربی مانند انگلیس، امریکا و فرانسه از جمله حامیان تروریست ها در سوریه بوده و هستند.
به در این زمینه در جهان به شمار می رود.