ایفای نقش اصلی در مدیریت آب و برق کشور توسط مشترکان
ایفای نقش اصلی در مدیریت آب و برق کشور توسط مشترکان
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو گفت:مدیریت مصرف و تقاضا به عنوان مهمترین راهبرد وزارت نیرو در دوره جدید مد نظر قرار گرفته و این به معنی آن است که مشترکان ایفا کننده نقش اصلی در مدیریت آب و برق در کشور خواهند بود.

به گزارش نبض انرژی،مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو گفت: نخستین جشنواره نیرو و رسانه در راستای توسعه مشارکت رسانه‌ها در نیل به اهداف اصلاح شیوه مصرف و سبک زندگی شهروندان، جلب اعتماد عمومی و اطلاع رسانی به هنگام و صادقانه و همچنین ارج نهادن به تلاش‌های سازنده اصحاب رسانه در این صنعت با شعار محوری «مدیریت مصرف و تقاضا» برگزار شده است.

«صدیقه ببران» صبح امروز یکشنبه در نخستین جشنواره نیرو رسانه در سالن اجتماعات شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: مدیریت مصرف و تقاضا به عنوان مهمترین راهبرد وزارت نیرو در دوره جدید مد نظر قرار گرفته و این به معنی آن است که مشترکان ایفا کننده نقش اصلی در مدیریت آب و برق در کشور خواهند بود.

وی ادامه داد: بر این اساس ارتباط با مردم مهمترین کار ویژه‌ای است که از سوی روابط عمومی‌های صنعت دنبال می‌شود و رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی بین دولت و مردم عهده دار این مسئولیت خطیر هستند.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با اشاره به افزایش تعامل رسانه‌ها به ویژه خبرنگاران حوزه آب و انرژی با روابط عمومی وزارت نیرو در یک سال اخیر و امسال حدود ۸۰۰ اثر به جشنواره گفت: نقش علوم اجتماعی در مدیریت آب و برق، سازگاری با کم آبی و مدیریت مصرف آب، اقتصاد دانش بنیان در صنعت آب و برق، استفاده از پساب و بازچرخانی آب، آمایش سرزمین بر اساس آب، مدیریت تقاضای آب و انرژی، توسعه انرژی‌های نو، مدیریت مصرف انرژی، دیپلماسی آب و انرژی، تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی در صنعت آب و برق و همچنین مدیریت به هم پیوسته منابع آب، خاک، انرژی و پسماند از مهمترین محور‌های نخستین جشنواره نیرو و رسانه بوده است.

ببران ادامه داد: آثار ارسالی در رشته‌های خبر، مصاحبه، گزارش، یادداشت، مقاله، سرمقاله و گزارش‌های رادیو و تلویزیون در سه مرحله به صورت داوری پنهان مورد ارزیابی قرار گرفته، به طوری که اسامی شرکت‌کنندگان حذف و آثار از طریق کد‌های رایانه‌ای شناسایی و بررسی شد.

وی با بیان اینکه برای مرحله نهایی داوری این دوره از جشنواره نیرو و رسانه از مدرسان برجسته علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری دعوت به عمل آمده است، افزود: اولین جشنواره نیرو و رسانه با هدف قدردانی از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ها در حوزه صنعت آب و برق نهادن به تلاش‌های آنان برگزار شده و امیدواریم پس از برگزاری جشنواره شاهد ارتقای کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در این حوزه باشیم.

ببران اظهار امیدواری کرد، برگزاری این جشنواره بتواند منجر به توسعه روزنامه نگاری تخصصی در این حوزه شده به ارتباط بین صنعت و مشترکان را ارتقا بخشد.

  • منبع خبر : برق نیوز