انتقال گاز از زیر بستر دریا به جزیره شیف بوشهر
انتقال گاز از زیر بستر دریا به جزیره شیف بوشهر
زمان با سفر استانی رئیس جمهوری به بوشهر، پروژه گاز رسانی به جزیره شیف با عبور خط لوله از بستر دریا به روش «اچ دی دی» (HDD) که برای نخستین بار در صنعت گاز کشور اجرا شده ، توسط دکتر روحانی از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس بهره برداری می شود.

به گزارش نبض انرژی، سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: افزون بر گازرسانی به جزیره شیف استان بوشهر، طرح گاز رسانی به کمپ صدف و مروارید نیروگاه اتمی بوشهر نیز به بهره برداری خواهد رسید.
وی هزینه گازرسانی به پروژه های یاد شده را حدود 110 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها 1800 خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.
مومنی طول خط لوله انتقال گاز به جزیره شیف را 2.5 کیلومتر اعلام کرد و گفت: برای گازرسانی به این جزیره و کمپ صدف و مروارید نیروگاه اتمی استان بوشهر، 21 کیلومتر خط تغذیه، بیش از 25 کیلومتر شبکه به همراه یک ایستگاه TBS نیز در مدت هفت ماه ساخته و آماده بهره برداری شده است.
شیف جزیره ‌ای ماسه ‌ای در شمال بندر بوشهر در منتهی الیه تالاب حله است که از به هم پیوستن آب رودخانه شاپور و دالکی به وجود آمده و در 6 کیلومتری شمال بندر بوشهر واقع است.
این جزیره از سال 1388 با احداث جاده از جزیره صدرا به خشکی راه دارد.

  • منبع خبر : شرکت ملی گاز ایران