آمادگی ایران برای تامین گاز مورد نیاز عراق 
آمادگی ایران برای تامین گاز مورد نیاز عراق 
رئیس جمهوری گفت: ایران آماده توسعه مناسبات در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و تامین برق و گاز مورد نیاز عراق و اتصال راه‌آهن ایران به این کشور است.

 

به گزارش نبض انرژی، دکتر حسن روحانی، شامگاه در همایش مشترک تجاری ایران و عراق که در کاخ نخست‌وزیری عراق برگزار شد، با بیان اینکه گسترش روابط میان تجار و فعالان اقتصادی به نفع دو ملت است، گفت: تاریخ، فرهنگ مشترک، قرابت دینی و فکری دو ملت، شرایط جغرافیایی و هم‌مرز بودن و همسایگی و امنیت ثبات، سبب توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی میان ایران و عراق است.

وی مذاکرات هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و عراق را مثبت ارزیابی کرد و افزود: توافق‌های بسیار خوبی میان دو طرف حاصل شد که می‌تواند زمینه خوبی برای فعالیت بیشتر تجار و فعالان اقتصادی دو کشور ایجاد کند.

رئیس جمهوری با اشاره به تصمیم مسئولان دو کشور در زمینه ایجاد شهرک‌های صنعتی در مرزهای مشترک به منظور انجام سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی تصریح کرد: ایران آماده توسعه مناسبات در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و تامین برق و گاز مورد نیاز عراق و اتصال راه‌آهن ایران به عراق است که این می‌تواند گام بزرگی در توسعه روابط اقتصادی و گردشگری دو کشور باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مصمم به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با عراق و افزایش حجم مبادلات از ۱۲ میلیارد دلار به ۲۰ میلیارد دلار است، گفت: تسهیل روابط بانکی و اجرای توافق‌ها می‌تواند یک فرصت تاریخی بزرگ برای دو دولت، دو ملت و فعالان اقتصادی به‌وجود آورد.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق نیز در این همایش با اشاره به مذاکرات و توافق‌های مثبت هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و عراق همسو با توسعه همه‌جانبه مناسبات و همکاری‌های گوناگون به‌ویژه در زمینه اقتصادی و تجاری، گفت: مصمم به توسعه روابط همه‌جانبه با جمهوری اسلامی ایران هستیم و در این خصوص از حضور و همکاری فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران دو کشور حمایت می‌کنیم.

 

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری