آخرین اخبار از تلاش ۹۰۰ اکیپ اجرایی برق در مناطق سیل زده کشور
آخرین اخبار از تلاش ۹۰۰ اکیپ اجرایی برق در مناطق سیل زده کشور
مدیرکل دفتر فنی توزیع توانیر تصریح کرد: نزدیک به ۹۰۰ اکیپ اجرایی برق در مناطق سیل زده مشغول به کار یا در حالت آماده باش هستند و برق برخی مناطق سیل زده در کشور به دلیل حفظ ایمنی افراد و شهروندان قطع شده است که و همه روستا‌هایی که دسترسی به آن‌ها امکان پذیر بوده است، برق دارند و اخبار رسیده از سلامت تمامی کارکنان صنعت برق در عملیات برق‌رسانی و عدم بروز حادثه و اتفاقات فنی و انسانی حکایت دارد.

به گزارش نبض انرژی، بر اساس اخبار رسیده، برق برخی مناطق سیل زده در کشور به دلیل حفظ ایمنی افراد و شهروندان قطع شده است که و همه روستا‌هایی که دسترسی به آن‌ها امکان پذیر بوده است، برق دارند.

در همین خصوص مسعود صادقی مدیرکل دفتر فنی توزیع توانیر گفت: نزدیک به ۹۰۰ اکیپ اجرایی برق در مناطق سیل زده مشغول به کار یا در حالت آماده باش هستند.

*آخرین وضعیت در استان چهارمحال و بختیاری

همچنین مجید فرهزاد مدیرعامل توزیع برق چهارمحال و بختیاری نیز درخصوص وضعیت برق در مناطق مختلف این استان گفت: تمامی نقاط شهری و روستایی در این استان که دارای مسیر دسترسی هستند، برقدار شده است.

*فعالیت ۱۸۰ اکیپ اجرایی در اهواز

سرپرست شرکت توزیع برق اهواز در خصوص آخرین وضعیت برقی مناطق سیل زده این کلانشهر گفت: هم اکنون ۱۸۰ اکیپ اجرایی در مناطق مختلف کلانشهر اهواز مشغول به کارند.

حسن کریمی ادامه داد: این اکیپ‌ها در مناطق اهواز، حمیدیه، باوری و کارون در حال انجام وظیفه هستند.

این مقام مسئول با اشاره به هماهنگی این شرکت با ستاد بحران استان خوزستان گفت: با ورود سیل به هر منطقه، به منظور حفظ ایمنی افراد، برق مناطق با هماهنگی ستاد بحران به صورت دستی قطع می‌شود.

* ۴۰۵ روستای آسیب دیده از سیل در گلستان برق‌دار شد

مدیرعامل توزیع برق گلستان با اشاره به عملکرد این شرکت در سیل اخیر گفت: استان گلستان از ۲۷ اسفند ۹۷ با بارش شدید باران و طوفانی با سرعت ۱۰۷ کیلومتر در ساعت درگیر شد که خارج شدن ۷۵ فیدر فشار متوسط از ۲۴۵ فیدر موجود استان را در پی داشت.

علی اکبر نصیری اضافه کرد: ۳۵ درصد کل فیدر‌های مذکور در روز اول بی برق شدند که به طور متوسط طی ۴ ساعت برق این فیدر‌ها وصل شد.

نصیری ادامه داد: همچنین در روز نخست از مجموع ۴۰۵ روستای بی برق ۳۴۵ روستان برقدار شدند و ۶۰ روستای باقی مانده نیز که راه‌های دسترسی آن‌ها از بین رفته بود با همکاری اداره راه و شهرسازی و فرمانداری استان، مسیر دسترسی فراهم و تا سوم فروردین ماه تمامی روستا‌های باقی مانده برقدار شدند.

وی با اشاره به جاری شدن سیل‌ها و روان آب‌ها در شهرگنبد، گفت: در این مرحله تقریبا ۶ درصد پست‌های توزیع به تعداد ۲۰۰ پست به منظور حفظ ایمنی شهروندان قطع شد که به فاصله یک روز (۲۹ اسفند) مشکلات این منطقه نیز رفع شد.

نصیری با بیان این که سیلاب در اول فروردین به آق قلا رسید گفت: از مجموع ۱۳۸۵ پست این شهرستان ۲۳۶ پست عمومی در روز اول فروردین به همراه ۳۹۶ پست اختصاصی که چاه‌های کشاورزی یا مراکز صنعتی را شامل می‌شدند، برای حفظ ایمنی شهروندان قطع شد و به محض فروکش کردن سیلاب، نسبت به برقدار کردن پست‌ها اقدام شد.

نصیری گفت: در حال حاضر در آق قلا برق ۳۳ پست عمومی و ۴۶ پست اختصاصی، جهت حفظ ایمنی شهروندان قطع شده است.

مدیرعامل توزیع برق گلستان با اشاره به افزایش ۲۰ سانتی ارتفاع آب در منطقه آق قلا، برقدار شدن شبکه برق منطقه را منوط به کاهش ارتفاع اب و اطمینان از ایمنی تاسیسات و شهروندان دانست.

نصیری تصریح کرد: تنها ۵ درصد مشترکان شهر آق قلا بی برق هستند که با فروکش کردن آب بلافاصله برقدار خواهند شد.

وی به آخرین وضعیت گمیشان نیز اشاره کرد و از قطع ۲ پست عمومی و ۱۲ پست اختصاصی فشار متوسط که مربوط به زمین‌های کشاورزی و مرغداری‌های فاقد فعالیت منطقه بوده اند، خبرداد و گفت: در حال حاضر بار پست‌های عمومی قطع شده (۲۰ کیلوولت) به پست‌های مجاور منتقل شده و اکنون پست عمومی که برق آن قطع شده باشد، وجود ندارد و تمامی مشترکان در گمیشان برقدار هستند.

نصیری که در جلسه ایمنی شرکت توزیع برق گلستان حضور داشت، از پخش بروشور‌های اطلاع رسانی ایمنی برق برای شهروندان و موظف شدن پرسنل شرکت برای سرکشی به منازل مسکونی که برق آن‌ها در شرف وصل شدن است، خبرداد و گفت: تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان خسارت به شبکه‌های توزیع برق استان وارد شده است که شامل کنتورها، تابلو‌ها و ترانس‌های برق است.

وی با تشکر از شرکت‌های معین تصریح کرد: در پی عملیات استحکام بخشی و مقاوم سازی شبکه که پس از بروز حادثه انجام شد، هیچگونه کمبود نیرو و امدادرسانی نداشته ایم و قطعی برق صرفا جهت تامین ایمنی مردم انجام می‌شود.

*آسیب ۴۸۰ کیلومتر از شبکه توزیع برق لرستان در سیل اخیر

فریدون خودنیا مدیرعامل توزیع برق گلستان خسارات سیل اخیر به شبکه توزیع برق استان را نزدیک به ۶۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ارزیابی‌ها در این خصوص ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که حجم مالی خسارت‌ها بیشتر از این میزان باشد.

وی با اشاره به وارد آمدن خسارت به ۴۸۰ کیلومتر از شبکه توزیع برق استان، ۱۱۰ کیلومتر آن را مربوط به شبکه فشار ضعیف و ۳۷۰ کیلومتر را مربوط به شبکه فشار متوسط عنوان کرد.

خودنیا با اشاره به درجریان بودن عملیات بازسازی شبکه‌های برق در لرستان گفت: از مجموع ۶۹۰ روستا که تا دیروز بی برق بود ۵۹۵ روستا برقدار شده و ۹۵ روستای باقی مانده نیز به محض فراهم شدن راه دسترسی برقدار می‌شوند و عملیات برقرسانی به این روستا‌ها همه روزه در جلسات مدیریت بحران استان پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برق تمامی شهر‌های استان و به ویژه نقاط حیاتی و حساس وصل است و مشکل اصلی مربوط به روستا‌های دوردست در پلدختر و چگینی است که راه دسترسی آن‌ها براثر سیل تخریب شده است.
خودنیا تاکید کرد: نیرو‌های عملیاتی این شرکت در قالب ۱۶۰ اکیپ اجرایی آمادگی دارند تا با باز شدن راه دسترسی، مناطق مذکور را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برق‌دار کنند.

وی یادآور شد: تلاش‌گران توزیع برق لرستان که خود نیز سیل زده محسوب می‌شوند، در شب نخست حادثه علاوه برانجام وظایف سازمانی، جان بسیاری از مردم سیل زده را در پلدختر نجات دادند که مایه افتخار این شرکت و صنعت برق محسوب می‌شود.

اخبار رسیده از این شرکت‌ها از سلامت تمامی کارکنان صنعت برق در عملیات برق‌رسانی و عدم بروز حادثه و اتفاقات فنی و انسانی حکایت دارد.