محدودیت منطقه پرخطر برای نفتکش‌ها 
محدودیت منطقه پرخطر برای نفتکش‌ها 

مجمع OCIMF و انجمن‌های بین‌المللی کشتیرانی منطقه پرخطر برای حملات دزدان دریایی به کشتی‌ها و نفتکش‌ها در اقیانوس هند را کاهش دادند.

 

به گزارش نبض انرژی، با این وجود اتاق بازرگانی کشتیرانی تاکید کرد که با وجود کاهش وسعت منطقه پر ریسک، تهدیدات جدی به قوت خود باقی مانده‌اند.

با وجود کاهش جغرافیایی منطقه پر ریسک که از اول ماه مه سال ۲۰۱۹ اجرایی می‌شود، سازمان‌های کشتیرانی متعدد از جمله سازمان‌های نماینده صنعت حمل نفت هشدار داده‌اند که مالکان کشتی و اپراتورهای کشتی‌های تجاری به دلیل وجود تهدید دزدی دریایی، همچنان باید مراقب باشند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، اقیانوس هند میان سواحل شرقی آفریقا و شبه جزیره عربستان و آسیا قرار گرفته که هر روز شاهد ترافیک بالای نفتکش‌ها است.

به عنوان نمونه تنگه هرمز، مهمترین آبراه جهان است که طبق برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ۱۸.۵ میلیون بشکه در روز نفت در سال ۲۰۱۸ از این آبراه عبور کرد. تنگه هرمز خلیج فارس را به خلیج عمان و دریای عربی متصل می‌کند و یک مسیر مهم برای صادرکنندگان منطقه شامل عربستان سعودی، ایران، عراق، کویت، قطر و امارات متحده عربی و بحرین برای حمل نفت است.

اوایل امسال دفتر دریایی بین‌المللی اتاق بازرگانی بین‌المللی گزارش سالانه دزدی دریایی را منتشر کرد که نشان داد شمار موارد دزدی دریایی در جهان طی سال ۲۰۱۸ افزایش یافت که ناشی از حملات بالاتر به کشتی‌ها و خدمه کشتی‌ها در غرب آفریقا بوده است. مرکز گزارش دزدی دریایی (PRC) در سال میلادی گذشته ۲۰۱ مورد دزدی دریایی و سرقت مسلحانه در جهان را به ثبت رساند که در مقایسه با ۱۸۰ مورد در سال ۲۰۱۷ افزایش داشت.

 

  • منبع خبر : ایسنا